Fredag – tidig eftermiddag

Det har blivit lite ljusare ute och det verkar ha lugnat sig lite med snöandet. Plogning är en sak jag saknar enormt. Har faktiskt inte sett till en på väldigt länge. D.v.s. flera veckor. Nu, vore mycket bra tidpunkt att dyka upp. En ännu bättre tidpunkt hade varit i morse. Som det nu är så får man leka plogbil själv och det funkar inget vidare. Jo, jag har skottat tomten och lite utanför. Den stackars brevbäraren har ju inte en chans annars. Hade jag varit brevbärare idag så hade ingen fått någon post.

Pratade med maken nyss. Han befinner sig fortfarande i Dalarna och där sken solen. Vilket j-la hån att höra det. I övrigt har jag haft skittråkigt. Och vad göra jag när jag har tråkigt? Jo, jag sover eller plockar fram kameran. Borde antagligen ha sovit men jag lekte med kameran och tog lite bilder på snö/is som har behagat sätta sig fast på mina fönster.

Tur att jag inte har nyputsade rutor för då hade jag blivit ännu surare. Sedan försökte jag ta kort på när snön hade väldigt bråttom där ute. Inte helt lätt eftersom jag stod bakom rutor som såg ut som ovan. Att öppna fönstret var inte att tänka på för då jag haft snödrivor inomhus och jag avskyr snödrivor inomhus. Okej, jag uppskattar dem inte ute heller men om de nu måste vara någonstans så inte är det inne i alla fall.

Jag tycker trots allt att det syns ganska bra hur det blåser omkring en massa vita snökristaller därute. Det finns faktiskt en husvägg där någonstans. Kan vara lite svår att se men den finns där, jag lovar.

När jag hade tröttnat på att fota skitvädret så letade jag upp andra saker här hemma att fota. En av bilderna blev så här.

Så här ser gelehjärtan ut om tittar lite närmare på dem. Goda var de också.

😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

