Jävla snö

Jaha, det har snöat hela natten och fortsätter att vräka ner.

Jag klev upp som vanligt och gjorde mig iordning. Klev utanför dörren och började skotta mig fram till grinden. Lyckades ta mig så långt. Pulsade sedan vidare mot garageplanen. Konstaterade att jag kanske  kunde skotta ut bilen ur garaget men sen skulle jag inte komma längre. Plogning??? Finns inte på kartan här tydligen. Gick tillbaka in och ringde till jobbet och berättade att jag antagligen inte skulle hinna dit idag.

Tog mig en kopp kaffe medan ungarna gjorde sig i ordning och gick. Sonen pulsade ner till tåget och dottern pulsade till sin skola. Jag har inte hört något så jag tror de lyckades ta sig ända fram. Sedan dess har jag vikt in tvätt, satt igång en ny maskin samt dammsugit hela huset. Så fort jag har samlat tillräckligt med motivation och Voltarenen gjort sitt så ska jag ut och försöka få bort snön från gången.

Min nacke gillar inte mina tilltag med skottning och dammsugning. Men jag har svårt att bara sitta still och inte göra något en sån här dag. Det känns så bortslösat med tid. Jag vet, jag ska skärpa mig. Tror jag ska göra tzaziki (stavning?) till lunch.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

