Choklad mitt i veckan

Så var det dags att försöka sig på ett inlägg. Igår var vårt internet segt som frusen sirap så jag gav upp alla försök och gick i säng istället. Snackade med min arbetskamrat som bor i samma kommun men i varsin ände och de hade haft samma problem. Inte vårt fel utan Telias således.

I måndags fyllde sonen 17 år men eftersom han inte läser min blogg så skippade jag att gratta honom här.
Han måste vara en av de tråkigaste människorna jag känner för han önskar sig i praktiken ingenting. Familjen drog iväg och åt middag på retaurang som vi brukar när vi vill fira någon eller något. Och på lördag ska vi födelsedagsfika.

Jag hade med mig kameran till jobbet idag och tog den här bilden.

Såg inte förrän jag laddat in bilden i datorna att snöstjärnorna syntes så bra.

Efter jobbet idag åkte jag till Sickla och gjorde ett besök i min absoluta favoritbutik: Puss & Kram Choklad. En helt underbar liten butik/café med handgjorda praliner. Jag ville inte lämna kameran i bilen så jag hade den med mig dit och kunde inte låta bli att ta en bild där inne.

Anledningen till besöket där var att köpa en ask med praliner till sonen. Gjorde ett försök i måndags men var då 36 minuter för sen. Trodde att de hade öppet som alla andra butiker i Sicka men det visade sig att de stängde 18:00. Så idag inhandlade jag denna ask till honom i försenad födelsedagspresent.

Han blev jätteglad. Tur att han älskar choklad lika mycket som jag.

Men när man är inne i en sådan butik så kan man ju inte låta bli att köpa lite annat också. Så med hem följde även några praliner till mig, maken och dottern.

Råkade få med mig fyra sådana här också:

Dottern har redan tagit sin och gjort varm choklad med. Jag tänker spara min någon dag eller två. Kanske. 😉

För övrigt anser jag att vintern bör försvinna omgående. (Det funkade ju på Kartago så det är värt ett försök.)

4 thoughts on “Choklad mitt i veckan

  1. maria

    vilka fina praliner, dit måste jag åka och betrakta..jag jobbar med att tillverka praliner själv 🙂

    må så gott !
    kramar maria

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

