Fototriss del 127: Stopp

Fototrissen är ju en veckoutmaning som är öppen från söndag till lördag. De flesta som deltar publicerar sina trissar på söndagen och om jag lägger ut mina bilder måndag-tisdag så känns det som om jag är vansinnigt sen. Jag undrar lite hur ni andra tänker och gör? Jag behöver ofta lite mer tid på mig för att klura ut och hinna ta bilderna. Det finns ju andra saker här i livet som tar en himlans massa tid också. Ibland känns det som en tävling om vem som får ut sina bilder först. 

Jag medger att jag hade tänkt låta bli att delta i Fototrissen den här veckan just p.g.a. det jag skrev här ovan. Men sen tänkte jag att jag struntar i om alla tävlar om att få ut sina bilder första dagen. Det här är en utmaning som jag gillar och den är ju öppen hela veckan. Så idag hittade mina bilder. Det blev några olika skyltar som orsakar STOPP.

Först ut är en skylt som kan innebära livsfara om man inte respekterar den och STOPPar i tid.

Sen en skylt som ger en en chans att STOPPa bilen på rätt ställe.

Den sista skylten meddelar att om du åker moped så ska du STOPPa här.

Oj, den bilden blev lite större än jag hade tänkt mig. Men om ni vill se andras tolkningar av STOPP så hittar ni dem på Helenas Fototriss-sida.

5 thoughts on “Fototriss del 127: Stopp

  1. Kerstin

    Du fick ihop en jättebra triss. Jag gillar skyltar och alla dess budskap och här fick fram stopp på ett bra sätt, gillar speciellt det fyndiga i parkeringsskylten. 🙂
    Jag ser det inte som en tävling att delta i Fototriss. Jag lämnar mitt bidrag när jag funderat klart. I och med att hon lägger ut temat dagen före tycker jag att jag har tid att fundera fram ett bidrag. Hinner jag inte så struntar jag i det helt och hållet. Det ska inte vara en press och stress att fixa utmaningen för då är det inte kul.
    Ha en fin vecka.

  2. mamarazzin

    Det var bra att du valde att lägga ut din tolkning. Tydliga stopp!! Det gillar jag. Själv hinner jag för det mesta bara fota på helgerna och vill helst ta nya foton till trissen. Att temat läggs ut på lördag morgon passar mig utmärkt för då hinner jag både tänka lite och att sen fota.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

