Vinter vs Våren – del 2

Igår förmiddag var det vår med solsken. Då tog jag den här bilden.

Jag gillar speglingarna i pölarna. Sen på eftermiddagen kom ju ovädret in över oss. På kvällen var jag ut en sväng och hade kameran med mig. Kanske inte så smart med tanke på att jag fick sitta och torka den en bra stund när jag kommit hem. Men jag lyckades ta några bilder på eländet och kameran klarade sig bra. Vintern hade övertaget.

Imorse hade fortfarande vintern sitt grepp. Det var snöblandat regn när jag åkte till jobbet. Men sen tog våren kommandot igen och solen sken vackert. När jag kom hem så fick jag se den här lilla i rabatten. Jag blev barnsligt lycklig när jag såg den.

Och för att få in lite mer vårkänsla så köpte jag tulpaner på väg hem.

Nu önskar jag er en trevlig helg med mycket sol och mer vår.

One thought on “Vinter vs Våren – del 2

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

