Våren leder

Det här inlägget skulle ha publicerats igår men eftersom WordPress, för första gången sedan jag började blogga här, gick ned och inte kom igång förrän vid två-tiden natten till idag så får ni det en dag försent.

Idag (läs igår) har det varit soligt och varmt men blåsigt. Heja våren.

Jag har arbetat som vanligt, hämtade sonen på skolan på väg hem. Sonen har ju äntligen blivit av med sina småbarnstapeter och fått en snygg ljusgråblå färg på väggarna. Vi hade bestämt att han skulle få en ny garderob och nya bokhyllor också. När vi kom hem så tyckte maken att vi skulle åka till IKEA på en gång för inköpen till sonens rum. Så middagen intogs där innan inköpsrundan tog vid. Med oss hem fick vi en garderob med inredning, två bokhyllor och en skrivbordsskiva, allt i ek. Jag misstänker att maken kommer att börja skriva ihop sakerna imorgon.

Lite bilder ska ni ju naturligtvis få också. Först ut är ytterligare en mån-bild.

Fick göra en liten paus där. Fick stans näsblodsanfall. Attans vad det blödde. Droppade ner mina kläder också. Tur att det finns tvättmaskin.

Nästa bild är bevis nr 1 på att våren har kommit. Hittade dem i en rabatt på jobbet där de stod och lös upp tillvaron för oss som gick förbi. Ärligt talat, först trodde jag att det var något gult skräp som någon kastat och när jag gick dit för att plocka bort det så blev jag väldigt glad över att det inte var något skräp utan dessa fina blommor.

Bild nr 3 visar hur vacker is kan vara när den smälter.

Dessa bilder skulle ha lagts ut igår som sagt men de har ju inte blivit sämre av att vänta i min dator. Idag kom min brorson upp till mig med ytterligare ett vårtecken. Han hade hittat en liten trollslända (ca 5 cm lång) som vaknat redan.

3 thoughts on “Våren leder

  1. Alexis LeDiva

    Längesen jag va in på bloggen och kolla… shit va mycket fint och nytt…hehehe… och äntligen jag fann (kommentera) rutan…hehehe… Önskar dig en fin dag och helg min vän. kram på dig.

  2. Ama de casa

    Underbara bilder, som alltid 🙂

    Visst är det stabilt på WP? Jag fick mig ju bara ett gott skratt när jag såg felmeddelandet.
    Shysst av dom också att maila till dig om status under tiden felet varade 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

