Inaktiv

Jag är lite inaktiv på bloggen just nu. Maken behöver större delen av internet till en kurs han går och när han inte utbildar sig så går allt åt till back-up. Vi har skaffat Telias säker lagring och det tar enormt lång tid att ladda dit kopior av alla mina bilder. Jag har över sex tusen bilder och varje bild tar 1-2 minuter att ladda dit. Sedan får ni räkna själva hur lång tid det tar. Enligt mina beräkning så ska det ta ca 200 timmar eller drygt 8 dygn. Suck! Allt detta bara för Telia inte kan leverera det snabbaste bredbandet till oss. Vi bor för långt från närmaste basstation har de talat om för mig. Men hallå… Vi bor strax utanför vår kära huvudstad. Det tar knappt 10 minuter in till stan. Det bor 10 000 människor i det området vi bor i. Hur långt kan det vara till närmaste basstationen? Jävla amatörer.

Men i alla fall så kommer jag inte att blogga så mycket medan backupen håller på då det snor för mycket bandbredd.

3 thoughts on “Inaktiv

  1. Bibbi Inläggets författare

    Jo, jag har mina bilder på en extern hårddisk också. Förut hade vi två men den ena pajade och nu bestämde vi oss för att testa Telias Säker lagring. Jag satte igång bckupen i lördags och det står fortfarande och tuggar där hemma. Har jag tur är det klart till helgen. När väl allt är uppladdat en gång så tas ju bara backup på det nya eller ändrade och då går det väl fortare hoppas jag. Sen har jag ”bara” dotterns bilder att ta backup på. :S

  2. Ama de casa

    Jobbigt med segt internet… Innan vi flyttade hit till Spanien så scannade Anders in alla våra diabilder. Drygt 10.000… Nu – efter digitalkamerans ankomst (år 2000)- så har vi drygt 42.000.
    Anders tar alltid backup på en extern hårddisk när vi ”tömmer” kameran. Eller på två, förresten. En backup förvarar vi hos vänner som bor på annat håll här i Torrevieja. Man ska ha extrem otur ifall det händer nåt obehagligt på båda ställena samtidigt…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

