Imorgon är det full fart igen

Annandag påsk och sista dagen på den här ledigheten. Jag kan ju bara konstatera att det har varit en underbar ledighet. Resan till Venedig var otrolig. En vacker gammal stad som visade sig från sin bästa sida med varmt och vackert väder. När vi sedan kom hem så visade sig vårt vackra land från sin bästa sida. Sommarvärme i april är man ju inte så bortskämd med här hemma. Idag har det varit sommar. Sonen har fått ett par nya sommarbyxor och maken hittade ett par nya shorts.

Tyvärr kollade jag SMHIs prognos för närmast veckan och blev väldigt besviken. Jag hade inbillat mig att värmen var här för att stanna. Skit fick jag. Det ska bli runt 16 grader imorgon och sedan sjunka och hålla sig runt 10-11 grader. Blääääää!
I morgon börjar arbetsveckan. Tur att det är en fyradagars vecka. På torsdag ska brorsans äldsta operera ryggen. Operationen tar visst runt 6 timmar. Sen vidtar tre månaders läkning och rehab men sen slipper han ryggvärken och kan återuppta sina studier. Men den första tiden kommer att bli skitjobbig.

Nä, nu avslutar vi med ytterligare en bild från underbara Venedig och kör igång den här veckan.

2 thoughts on “Imorgon är det full fart igen

  1. Ama de casa

    Valborg… Det firas en liknande högtid här i Spanien, men på midsommar. Då eldar dom (allt vad dom kan komma över i både brännbart och icke-brännbart material) på stränderna. Sen får man ducka för raketerna. Klockan 24 springer alla ut och badar, och då sätter det mer kontrollerade fyrverkeriet igång 🙂

    Du får ursäkta… Men det känns ganska skönt att du har samma problem med kommentarerna, då behöver jag inte kolla runt mer – allt är WordPress fel 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

