Onsdag och besatthet

Onsdag och två dagar kvar på den här veckan. Idag har vårt datasystem (på jobbet alltså) funkat som vanligt till skillnad från igår när allt låg nere hela förmiddagen. Vilken dag som helst har jag jobbat ikapp mig efter min ledighet förra veckan.

Det slog mig tidigare idag; det är ju Valborgsmässoafton på lördag. Mamma mia vad tiden går. Eftersom jag har missat den detaljen så har jag inga planer på något firande. Vanligen brukar vi inte gå till någon brasa. Brasan de har som är närmast oss brukar inrymma alldeles för många fyllskallar och jag avskyr fyllskallar som raglar omkring och spyr i buskarna. Men lite extra festlig mat borde man ju kunna fixa till. Hoppas att vädret blir soligt och varmt.

Sitter just nu och tittar på TLC som visar ett program om kunglig besatthet. Fascinerande att se folk som har hela hemmet fullt med en massa kungliga souvernirer i diverse konstiga skepnader och former. Det måste vara creepy att leva bland alla dessa konstiga prylar med kungligheter på. Vi snackar det engelska kungahuset nu.

Som kontrast får ni lite annorlunda vårbilder som jag tog i måndags.

