Fototriss del 135: Drömma

För tillfället verkar nätet funka och då tänker jag försöka lägga ut min Fototriss.

Veckans tema är Drömma. Ett tema som man kan tolka precis som man vill. Alla människor har ju olika drömmar och det är ju tur det. Utan drömmar och mål blir ju livet väldigt tråkigt. Mina bilder kommer från en morgonpromenad jag tog i söndags. Det var så otroligt lugnt och skönt att strosa omkring i skogen – som en dröm.

Första bilden är på små, små daggdroppar som fortfarande fanns kvar i gräset och blötte ner mina knän när kröp på alla fyra för att komma så nära som möjligt.

De här små blommorna hittade jag i en liten skogsglänta. Själva blommorna är väl 1-2 mm stora.

En av skogs-stigarna jag strosade omkring på. Perfekt omgivning att gå och DRÖMMA i.

Fler drömmar hittar ni på Helenas Fototriss-sida.

9 thoughts on “Fototriss del 135: Drömma

  1. Nett

    Härlig triss, det är en underbar tid just nu, med naturen så nära en så kan man inget annat än att drömma sig njutandes 🙂

  2. kaxibraxi

    Otroligt vackra bilder. Och du har rätt i att en skogspromenad är perfekt för kontemplation och drömmande:)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

