Hockey och Botox

Fredag och jag har just sett Sverige slå ut Tjeckien ur VM och ta sig till final. Strax börjar matchen där motståndarna i finalen ska vaskas fram. Finland eller Ryssland. Om ett par timmar vet vi.

En sammanfattning av veckan kan vara upp/ned som i uppkopplad och nedkopplad. På jobbet har det varit ganska mycket så det är tur att vi trivs och har kul ihop. Vädermässigt har det varit väldigt trevligt hela veckan med sol och värme.

Läste i Aftonbladet om en morsa i USA som injicerar Botox på sin 8-åriga dotter. Hon påstår att dottern inte är nöjd med sina skrattrynkor. 8 år och rynkor?????? Jag har sett lite av det där programmet som handlar om skönhetstävlingar för barn i USA och jag tycker att de föräldrarna, främst morsorna, går lite väl långt men den här kärringen är ju inte riktigt klok. Hur i helvete kan man göra en sådan grej? Hon sköter injiceringen av giftet själv eftersom det är förbjudet enligt lag för proffsen att göra det på så unga människor. Gissa varför det är förbjudet? Den knäppgöken borde åtalas för barnmisshandel och fråntas vårdnaden.

För ett tag sedan regnade det lite här och när det hade slutat och det var paus i hockeyn så passade jag på att ta några bilder på  vattendroppar som glittrade på pelargoniorna.

Nä, nu ska jag se matchen mellan Ryssland och Finland. Ha en skön fredagskväll.

3 thoughts on “Hockey och Botox

  1. Ping: Om fula och störande skrattrynkor och andra problem som man kan ha | Kemimannen 2.0

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

