Konstigt firande

Måndagen dagen efter. Jag hade tänkt gratulera Finland till VM-guldet men efter att ha läst om hur de burit sig åt lite här och var så skippar jag nog det. Kan man inte vara en värdig vinnare så förtjänar man inte att vinna. Ledsen, men min känsla är att de kan fara åt varmare trakter och stanna där tills de lärt sig att fira med glädje istället för med slagsmål och flaggbränning.

Annars har dagen varit växlande. Framför allt vad gäller vädret. Ena sekunden så sken solen och värmde gott, nästa så ösregnade det och strax därefter haglade det. Så har det hållit på hela dagen. Annars är det inte mycket att berätta. Grattat brorsan har jag gjort i föregående inlägg och firningen av honom och hans son som fyllde i lördags sker kommande helg.

Så ni får några nytagna bilder från trädgården. Den första är på den enda gula tulpanen jag har och den andra hittade jag bland smultronbladen.

One thought on “Konstigt firande

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

