Redan måndag

Attans vad den här helgen försvann fort. Jag har varit städerska, tvätterska, inköpare samt stenläggare. Det vill säga jag har städat, tvättat, handlat samt lagt sten. Jag la ny sten under vattentunnan så den skulle stå plant samt la om stenen under soptunnan som hade flyttat på sig under vintern. När jag hade lagt färdigt stenarna som vattentunnan skulle stå på upptäckte jag att den låg för nära huset. Då dyker maken upp och tittar på mina omsorgsfullt lagda betongstenar. Det var vågrätt åt alla håll. Hans kommentar? Du borde flytta stenarna 5 cm. I den stunden övervägde jag hur långt straff jag skulle få om jag slog ihjäl honom där och då. Jag bad honom att återgå till sin bakning och försvinna ur min åsyn.

I övrigt så var vi på födelsedagsfika hos brorsan i lördags och överlämnade presenter och käkade upp hans tårta. Mycket trevligt broder, tack!

Igår åkte sonen på nackspärr samr förkylning så han har varit hemma från skolan idag. Är det inte det ena så är det det andra. Suck! Som sagt, helgen bara försvann. Lite bilder innan jag vandrar vidare. Lekte lite med att konvertera några fler bilder till svartvitt. Först äppelblommor.

Sedan en maskros lite närmare än vanligt.

Och till sist några fler maskrosor men lite senare i utvecklingen.

One thought on “Redan måndag

  1. Ama de casa

    Fantastiska bilder!

    Hahaha! Jag tvingade Anders att flytta ett jordgubbsland två meter till vänster en gång. Han blev inte heller så glad 😀

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

