Trött på att vara trött

Vad jag är trött på att vara trött. Dagarna funkar hyfsat men på kvällen, så fort jag sätter mig och försöker koppla av så är jag på väg att somna. Suck! Men skit samma, livet går vidare ändå.

Island har spritt sig över världen igen men vulkanen verkar ha lugnat ner sig nu. Vancover med bröderna Sedin har gått till final i Stanley Cup. Yea! Kampen för demokrati fortsätter i olika delar i världen. På vissa håll har kämparna det svårare än på andra. Att inte dessa diktatorer inser att de kommer att förlora gör ju bara att folk dödas och skadas i onödan. Tjafset om kungen och hans polare verkar intressera journalister och kungahuset mest. De flesta jag snackat med struntar fullkomligt i saken. Det börjar likna journalisternas intresse för Cavråla, förlåt Carola, tills de upptäckte att svenska folket inte var intresserade av henne längre. Hon är en f.d. Och den saken borde diktatorerna också inse; att de är f.d.

I övrigt så är jag lite störd på demokratin. Inte generellt men den vi har utövat på jobbet om resan i höst. Det bidde inte Peking som några av oss hade hoppats. Resultatet av omröstningen gör att jag kommer att åka till Italien i höst också. Okej, det blev inte Venedig utan Rom som vann omröstningen. Men det känns lite knäppt att åka till samma land två gånger samma år. Dessutom så är ju inte Peking ett ställe som är så lätt att åka till med familjen utan det lär vara smartast att åka med en lite större grupp. Men resan till Rom blir säkert trevlig. Det finns förhoppningsvis lite färre trappor i Rom än i Venedig.

One thought on “Trött på att vara trött

  1. Mira

    Meeeeeeen… vad är det för skitkollegor?
    Rom kan man ju åka vilken weekend somhelst!
    (säger jag som inte varit där än)

    Jag ska hjälpa dig googla fram en massa negativt om Rom. 😉

    Kram

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

