Fototriss del 138: Tävling – tema LJUS

Veckans fototriss har ett tema som både kan vara väldigt lätt eller väldigt svårt. Allt beroende på i vilket tillstånd fantasin och kreativiteten befinner sig. Jag gillar när man får klura lite. Dessutom är det en tävling med pris från Coolstuff. Klicka på bilden så kommer du dit. Stativet som är förstapriset verkar vara helt suveränt. Så jag håller tummarna för att ni gillar mina bilder så att det kan bli mitt.
Jag fick reda på temat redan igår men gråvädret ute gjorde att jag inte tog några bilder till trissen då. Jag hade en idé om att vårt starkaste ljus skulle ingå direkt eller indirekt. Idag har faktiskt solen tittat fram så här kommer min triss med dagsfärska bilder.

Fler trissar med ljus hittar du hos Helena.

21 thoughts on “Fototriss del 138: Tävling – tema LJUS

  1. Barbro

    Jättefina ”strimmor av ljus”-bilder.
    Det gröna har hunnit lite längre på bilderna än hos oss, det är så man längtar.

  2. Maria/Grått bo

    Härligt ljus. Precis vad man längtar efter en regnig dag som denna.

    Jag har inte läst Digital Fotografi men det finns säkert många användbara tips där 🙂

  3. Erik "Semlan"

    Så kan man ju också göra. Jag gillar verkligen ditt foto på ljusstrimman som delar upp rabatten. 🙂 Min favorit i din triss, ditt tredje foto. Kul att du tittade förbi min triss Bibbi och gillade första fotot. Nog min egen favorit…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

