Back in town again

Så var jag klar med genomgången av alla bilder jag tog under vistelsen på landet. Det var väl 300-400 stycken och jag har kvar 93 av dem.

Som sagt, jag är tillbaka från Foppaland. Det var helt underbart att komma bort ett tag. Vi hade det lite blåsigt ett tag då några tornados drog förbi en liten bit från oss men det blev inte mer än att vi var av med strömmen ett antal timmar. Maken lyckades dessutom glömma pin-koden till vårt mobila bredband så det låste sig och krävde puk-koden. Så då ringde jag till Telia för att de kanske kunde smsa den. Nehej du, så lätt går det inte. De kunde skicka den per brev som skulle komma fram när jag har hunnit hem och har internet eller så kunde jag ju gå ut på internet på Mina Sidor och ta fram den. Japp, och det är ju jättelätt när det mobila bredbandet har låst sig. IQ-nivån hos Telia är verkligen hög. Och, nej, jag har ingen surfmobil. Jag har en vanlig gammal mobil.

Vi var inne i Ö-vik ett par gånger också och jag blir lika fascinerad varje år. 75-85% av alla kvinnor klär sig i dessa vansinnigt missklädsamma byxor som slutar mitt på vaden samt har mycket kortklippt, halvtaskigt färgat hår. Det är väldigt synd att alla dessa kvinnor inte verkar bry sig om hur de ser ut för de ger inte ett bra intryck på besökare i stan. De flesta jag någonsin har träffat och lärt känna i Foppaland har varit mycket trevliga människor och jag tycker att de borde visa det med sitt yttre också. Jag vet att jag har hakat upp mig på dessa vadlånga byxor men jag struntar i om de är sköna, det finns många kläder som är sköna men som man inte går ut i bland folk. De är fruktansvärt förfulande för kvinnan som bär dem. De gör att tjejen/kvinnan ser kortare och tjockare ut och rumpan ser ut att vara enorm. Så snälla, bränn alla vadlånga byxor omgående. Använd vanliga långbyxor eller shorts.

Slut på gnället. Några positiva saker var att vi har sluppit grävlingsjävlar under huset i vinter, vattenmätaren hade hållit för kylan i vintras och vi köpte en ny dammsugare. Jippi, det har jag tjatat om i flera år.

Här får ni några bilder från helgen.

En svartvit flugsnappare som lyfter från gräsmattan.

En ekorr-familj har sitt bo på vår vind och ungarna roar sig med att klättra omkring på väggen. De börjar väldigt tidigt på mornarna och dottern har sin säng i den hörnan så hon fick ett tidigt uppvaknande.

En unge var lite blygare än de andra.

En fågelsjö några kilometer från oss.

2 thoughts on “Back in town again

  1. Bibbi Inläggets författare

    Foppaland är Örnsköldsvik med omnejd.
    Nej, jag är inte professionell, bara vansinnigt intresserad av fotografi.

  2. Ruth i Virginia

    Vad ar Foppaland? Dom dar halvlanga eller halvkorta byxorna kallas Capri pants i USA, och jag tycker lika illa om dom som du gor.

    Sen har vi ”ankle pants”, som slutar mellan foten och vaden. Kallas ocksa ”high water pants”!

    Vilka otroligt vackra bilder du visar. Ar du professionell fotograf? Kom inpa din blogg genon Ama de Casa.
    Kommer at titta in da och da. – Din vattenbild ar helt enkelt utsokt!!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

