Sol och värme

Fredag och så var den här arbetsveckan slut. Sommaren lyser med sin närvaro vilket betyder massor med sol och värme. Det finns egentligen bara ett fel med att det är så här varmt. Vi har 28-29 grader på kontoret och det är väldigt svårt att hålla koncentrationen uppe en hel arbetsdag i den värmen trots att jag försöker dricka mycket. När det är så här varmt och soligt borde man inte sitta inne på ett hett kontor utan sitta under ett parasoll med något kallt att dricka samt en sjö/hav/pool strax intill för svalkande dopp. Men tyvärr är det fyra veckor till jag börjar min semester så det är bara att stå ut.

För ett tag sedan tog jag en bild på en vallmoknopp.


Nu har de slagit ut och står och lyser i rabatten på jobbet bland allt ogräs.


Testade att slå blixten på en utblommad maskros. Jag tycker att effekten blev ganska bra.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

