En torsdag med guldhatt

Torsdag kväll och en av mina favoritdagar i veckan är snart slut. Jag gillar torsdagar för man vet att fredagen kommer strax efter och veckan snart går över till helg. Jag har sagt det förr, jag trivs på mitt jobb men jag är väl inte helt förtjust i att kliva upp sex på morgonen och det slipper jag två dagar i veckan. På jobbet håller jag på med lönerna igen. Folk är lite petiga och vill ha lön innan midsommar. Annars flyter det på. Dottern hade skolavslutning igår och idag kom hennes livs andra betyg hem i brevlådan. 9 MVG och resten VG. Jag är jättestolt över henne men hon har högre krav än så och ska ha MVG i alla ämnen. Hon har ett år på sig att fixa till det så det ska nog gå bra det också. Men nu har hon sommarlov och kan sova hur länge hon vill på mornarna. Jag tittar in till henne innan jag går till jobbet och det ser så förbaskat skönt ut. Jag är avundsjuk, jag vill också ha sommarlov.

Jag passade på att ta mig en liten promenad tidigare ikväll och hade kameran med mig så vi avslutar med några purfärska bilder.


Den här guldhatten låg i bakrutan (en skitig sådan) på en bil jag gick förbi. Då kunde jag ju inte motstå frestelsen att ta en bild.



Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

