Fototriss del 141: Skir

Japp, så är jag då tillbaka som deltagare i Fototrissen. Veckans tema är SKIR. Spindelnät var min första idé. Sen tittade jag ut och kunde konstatera att det ösregnar så glöm spindelnäten. I och för sig har jag en massa fina bilder från förra året på spindelnät men jag gillar nytagna bilder. Skira spetsgardiner är inte min stil så det gick också bort.  De bilder som jag valde är inte dagsfärska men de är tagna under senaste veckan i alla fall utom den sista som är en blöt version av de första. Fler fina trissar med Skira bilder hittar ni på Fototriss-sidan hos Helena.

Förtydligande: Alla tre bilderna är på utblommade maskrosor. Den sista är tagen efter regnet.

15 thoughts on “Fototriss del 141: Skir

  1. Annie

    Underbara bilder! Alla tar kort på blommor och tror att bilderna blir ”skira”, men de blir bara fina men klumpiga. Du har verkligen fångat det SKIRA i dina bilder. Helt fantastiskt. Älskar verkligen alla. Ljuvliga! Äntligen någon som vågar leka med vinklar och utsnitt!

  2. Tine

    Det där stadiet för maskrosorna är så vackert…och skirt! =o)
    Hoppas du får en fortsatt bra vecka.

  3. ormbunke

    De är fantastiska på bild men inte i gräsmattan. Gillar nog mest den sista med regdropparna. Tack för titten hos mig. Anita

  4. jacglenphoto

    Skir eller spröd så det förslår – kanontriss du fixat , dessa ”ogräs” är väldigt vackra om man tittar på dom med adra ögon ….

    Ha en underbar vecka – förra veckan var tokigt upptagen för min del så jag hann inte ens besöka de som varit hos mig och kommenterat …

  5. Pialotta

    Väldigt skirt o vackert du fotograferat maskrosornas skönhet i finaste fröställningsklänningen 🙂 Liksom din trea.. vet inte vad det är, men vackert 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

