Årets midsommarhelg över

Så var då årets midsommarhelg snart över. Midsommaraftonen bjöd på vackert väder här där jag befann/befinner mig i alla fall. På flera håll i landet var det inte fullt så fint. Vårt firande var lugnt. Min far kom över medan min bror inte accepterade vår inbjudan. Traditioner är tydligen inget förhonom sedan han träffade en ny och förlovade sig. Hon verkar vara lite folksskygg. De har hängt ihop i över ett halvår och jag har träffat henne två gånger. Ena gången var när sonen fyllde år och då sa hon inte många ord. Andra gången var hemma hos brorsan och då satt hon och spelade yatzy med Rasmus hela tiden och sa inte många ord till mig då heller. Det enda jag vet om henne är hennes namn, att hon tydligen är lillasyster till en klasskompis jag hade i ettan och tvåan, jobbar mycket och har tre döttrar. Men jag tycker att det är lite konstigt att hon ytterst sällan befinner sig tillsammans med min bror när vi träffar honom. Nu kommer antagligen min bror bli pissed off på mig men jag skriver ju bara vad jag känner.

Men vi hade trevligt på midsommaraftonen i alla fall. Åt och drack gott samt spelade kort och snackade. Tyvärr åkte jag på ett gallanfall vid åttatiden så då slutade min trevliga kväll.

Midsommardagen var väldigt soft och tråkig. Vädret skiftade hela tiden mellan sol, duggregn och ösregn så vi röstade bort allt vad uteaktiviteter heter. Vi ägnade oss istället åt att rensa i ett av våra förråd. Det blev en del lådor med prylar som åkte upp på vinden, en hel del säckar med prylar som ska slängas och ett antal kassar med barnböcker som jag tar med till jobbet. Jag har flera arbetskamrater som har småbarn så jag tänkte att de kunde dela på dem. Jag har väldigt svårt att slänga böcker oavsett om det är barnlitteratur eller böcker för oss som inte är barn längre.

I dag har vi inte heller gjort många knop. Kan bero på att jag som normalt sover dåligt ovanpå allt jävleskap har åkt på en infektion i halsen så jag har hostat hela natten. Och det är väldigt svårt att sova när man hostar. Hittade hostmedicin i medicinskåpet så jag tror att jag har hostan under kontroll för tillfället. Maken och jag tog en liten sväng bort till Maxi i förmiddgas men det var den enda utflykten som blev av i dag. Jo, vi har fixat det där eländet som alltid måste fixas strax efter löneutbetalningen – räkningarna. Så nu har man betydligt mindre på kontot än innan. Suck!

I morgon är det måndag igen och det är bara två veckor kvar till semestern. De här sista veckorna kommer att bli ”lätt” stressiga.

2 thoughts on “Årets midsommarhelg över

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

