Jag är ledig

Hallå där ute i cyberspace. Sitter uppe i norra delarna av vårt vackra land, d.v.s. jag är på semester i vårt sommarhus och då är inte datorn det första jag tänker på. Jag har varit här sedan i söndags så det är förklaringen till den icke befintliga uppdateringen här på bloggen. Jag har haft fullt upp med att klippa gräs, kratta det klippta gräset, fixat med myggnät, städa huset (stooort hus, ungerfär dubbla storleken mot hemma), sy vindskydd som också fungerar som insynsskydd till verandan samt slappa i hängmattan. Så ni ser jag har haft fullt upp.

Till sist några bilder tagna de senaste dagarna.


Den här vackra månen hängde över bergen härom kvällen.


Så här långt var gräset när vi kom i söndags. Suck!


En trollslända som hälsade på igår. Okej, dottern lyckades knocka den med sin fjärilshåv så den satt inte stilla frivilligt.


Utsikten från verandan.
Vi får se när jag orkar uppdatera nästa gång. Jag lever och njuter av sommaren.

3 thoughts on “Jag är ledig

  1. Bibbi Inläggets författare

    Tack för berömmet. Kameran är en NIkon D80 och objektivet jag använde när jag tog bilderna på månen är ett Nikon telezoom 70-300 samt det viktigaste när man tar sådana bilder – stativ. Om man inte har något stadigt stöd när man tar bilder med tele/telezoom så blir bilderna inte bra.

  2. Krulli

    Oj, vilka fina bilder du tar! Vad använder du för kamera och vilket objektiv använder du när du tar kort på månen? Jag lyckas aldrig få toill den där månen, bara suddiga bilder (svårt hålla still länge)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

