Ofattbart

Jag hade tänkt att göra ett litet semesterinlägg men det är svårt att skriva lättsamt när händelserna i Norge i går snurrar i hjärnan. Jag har så svårt att ta in att det finns idioter som gör sådant. Man borde inte förvånas eftersom det händer över hela världen nästan varje dag. Men det är ju skönt att det inte verkar vara någon islamistisk dåre för då hade ju den häxjakten eskalerat igen. Men å andra sidan så är det tydligen minst en norsk kristen högerextremist som har flippat ut helt och hållet. Om han nu är kristen så borde han ju ha läst lite i bibeln och vad jag vet så är något av de första budorden att man inte ska döda. Hmmmm – antagligen så är människan inte läskunnig. Som sagt så sker sådant här över hela världen men det gör det inte lättare när det sker så nära. Tankarna går till alla de som var med och deras anhöriga.

Nog om det hemska för den här gången. Lite bilder från de senaste dagarna.

  

3 thoughts on “Ofattbart

  1. Ann

    Hejsan
    Äntligen hittade jag din blogg igen :),

    Fina bilder som vanligt kommer att titta in då och då får se på dina fotoskapelser

    mvh Ann

  2. Anki

    Det är svårt att släppa tankarna på detta hemska och man förstår inte att det är sant. Det hade lika gärna kunna hända i vårt land och Norge ligger nog de flesta varmt om hjärtat. Min man är norrman och han har det inte lätt nu även om han inte har någon anknytning till platserna.
    Dina vackra bilder lättar upp en stund…man ser det vackra på vår jord.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

