Jag älskar Ö-vik på sommaren

Som sagt, nu är jag hemma i stan igen efter nästan fyra, sköna, veckor på landet. Gårdagen, resedagen, var däremot vidrig. Jag sov bara 3,5 timmar natten till igår så jag var TRÖTT så in i …. Inte en bra grej när man ska köra över 50 mil. Jag vet, man ska inte köra när man är så trött och jag kommer aldrig, aldrig göra om det. Jag gick på koffeintabletter hela resan så jag var vaken. Men jag kommer INTE att göra om det, jag lovar.

Resan började inte så bra för maken dock. Ett par kilometer från byn så stannade han sin bil där vi brukar se tranorna. Jag saktade in och tittade mig omkring men jag såg inga tranor. Så jag backade tillbaka till där han hade stannat och då visade det sig att han hade fått punkterinng på höger bakhjul. Inte mycket var helt på det däcket. Så maken lastade ur, fick tag på reservhjulet och bytte. Tur att han har en gammal bil som har ett riktigt däck som reserv. Min bil har bara någit j-la lagnings-kit. Inte mycket att komma med om däcket ser ut som hans gjorde igår. Det finns plats för ett reservhjul så den saken kommer att införskaffas snarast även till min lilla bil.

På bilden är bilen upphissad på domkraften.

Somnade i soffan strax efter hemkomsten och sussade nån timme innan jag gick och la mig i min underbara säng.

Men nu skippar vi alla moralkakor angående gårdagen och visar lite bilder av det jag älskar med trakten där jag har tillbringat varenda sommar sedan jag var ett år.


Känner du igen dig, Anki?

One thought on “Jag älskar Ö-vik på sommaren

  1. Anki

    Vilka underbara bilder, Bibbi! Och visst känner jag igen mig 🙂 Har själv tillbringat många somrar (och jular) i trakten. Den är underbar och du har som vanligt lyckats med bilderna!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

