En vanlig onsdag – kanske

Mitt i veckan har det redan blivit. Fullt ös på jobbet. Maken var borta måndag till tisdag, kom hem i går kväll och drog iväg mitt på dagen i dag och skall komma hem i morgon kväll. Jag är således gräsänka. Fast jag vet inte om det räknas riktigt eftersom båda ungarna är hemma.

Annars händer det inte särskilt mycket out of the ordinary. Håller på att övertyga mig själv att jag måste sätta i gång med min träning igen. Okej, i dag har jag en mycket godtagbar ursäkt för att ta det lite lugnt. Ryggen började ge sig till känna på ett otrevligt sätt mitt på dagen så i kväll skippar jag alla former av överdriven fysisk aktivitet.

Lite reflektioner över några nyheter kanske. Först har vi den här killen de häktat för småbomberna i Sköndal. Hittills har en liten tjej på 4 år sprängts sönder men det är bara tur att inga fler barn har råkat illa ut. De har ju hittat fler småbomber innan de har sprängts. Det verkar dock som om lilltjejens skyddsänglar jobbat övertid tillsammans med otroligt skickliga läkare som räddat hennes händer. Om det nu är den här killen i 15-års åldern så vill jag påstå att han inte kan ha alla hästar hemma. Snarare så är hela stallet väldigt öde.

Sif Ruud – R.I.P. En underbar skådespelerska har gått ur tiden.

Annars verkar den största världsnyheten i svenska nyhetsmedia vara att Vickan och Daniel har haft oskyddat sex. Är inte detta intressantast för de närmast sörjande? Kul för dem men är det en så stor nyhet att det förtjänar krigsrubriker? Inte enligt min åsikt.

Lite bilder. Den första är på sonens första försök att göra cheese cake. De andra är bilder jag bara kände för att ta. Om ni kan gissa vad den sista föreställer så är ni duktiga.

One thought on “En vanlig onsdag – kanske

  1. Anki

    Härlig blogg du har idag 🙂 Jag bara älskar ditt underbara inslag av ironi i texten.
    Sen är det inte helt fel med så fantastiska bilder, som du bara tar för att…Cheese caken ser god ut och frågan är: Var den god?
    Och till sist måste jag erkänna att jag går bet på att gissa vad sista bilden föreställer??? Kan det vara en bromsskiva? :-))

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

