Trafikmarodörer

Nu tänker jag gnälla. Jag tänker gnälla på alla dessa idioter som anser sig stå över lagen när de kör bil. VARJE morgon och kväll när jag kör till och från jobbet så ser jag och upplever alla dessa nötter. Hastighetsbegränsningar ignoreras av minst 98 procent av mina medtrafikanter. Eftersom jag av princip envisas med att hålla mig till den hastighet som står på skyltarna så blir jag konstant omkörd men just det stör mig inte. Det som stör mig är när de ligger 1-2 meter bakom mig i 90 kilometer i timmen. Hur i helvete tänker de då? Om jag blir tvungen att tvärnita eller bara bromsa in lite så kommer dessa hjärndöda idioter att sitta som ett klistrat frimärke i akterspegeln på min lilla bil. Följden av detta kommer antagligen bli att jag, i bästa fall, kommer att bli allvarligt skadad och sämsta fall, död. Ur min synvinkel så hoppas jag att jag i så fall kommer att ta med mig idioten bakom in i döden. Och att han eller hon dör långsamt och mycket plågsamt.

Vi har hastighetsbegränsningar av en orsak. Vilken orsaken är har jag inte koll på men de som har satt dem har troligen sina randiga skäl och rutiga orsaker. Om nu inte risken att dödas ingår i trafikmarodörernas medvetande så kanske risken att bli av med körkortet borde bankas in i deras vakumskallar. Jag skulle vilja se dem åka kollektivt istället (okej, helst vill jag se dem på ett mycket varmare ställe dit solen inte når) för att fara fram som potentiella mördare i trafiken.

Dessa egotrippade små patetiska varelser har dessutom för vana att kryssa mellan filerna väldigt snabbt och utan att blinka. De är en av de potentiella orsakerna till att man kanske måste bromsa vilken sedan leder till att ett klonat får som rattar bilen som ligger en halvmeter bakom en kommer att ta en snabb titt i mitt bagaeutrymme innan deras hjärna smetas ut över asfalten.

Jag har läst att polisen tydligen just nu ägnar sig åt att specialbevaka alla dessa aggressiva förare. Tyvärr har jag inte sett till en endaste polisbil på sträckan till jobbet på över ett år. Jag lovar att de skulle plocka 10-30 körkort varje morgon och kväll, minst.

Så nu har jag gnällt färdigt på den saken igen och för den här gången.

 

2 thoughts on “Trafikmarodörer

  1. Bibbi Inläggets författare

    Du skulle höra mig när jag kör. Jag brukar inte svära så himla mycket normalt men jag sitter och svär ve och förbannelse över alla omkring mig i bilen. Och ja, jag betraktar alla andra som idioter och potentiella mentalpatienter. 😉

  2. Anki

    Du gör banne mig rätt i att gnälla över dessa marodörer i trafiken!!! Tur att jag inte har skaffat körkort! Mitt tålamod är inte av det bästa slaget och jag skulle ha nitat varje idiot som beter sig som om dom äger vägarna. Min karl är yrkeschaufför och jag får höra åtskilliga svordomar av honom när vi är ute och kör. Han säger att man ska betrakta alla medtrafikanter som idioter för att kunna skydda sig själv…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

