Det går upp och det går ner

Så var det då fredag igen. Det var väl själva den vad veckorna springer iväg.

Jag måste säga att den här veckan har varit väldigt upp och ner rent personligt. Ibland har jag kännt mig väldigt ensam och inte på ett bra sätt. Vet inte om det hänger ihop med att maken går igenom sin behandling och att min mammas födelsedag var i veckan. Tankarna far omkring i alla riktningar samtidigt. Med tanke på allt man gått igenom sedan 1998 så kommer tankar och känslor tillbaka lite då och då. Ibland låter jag dem komma fram, ibland orkar jag inte med det och kör på total förnekelse.

Men för att återgå till idag så känns det bättre förutom att jag betalade min del av räkningarna så där försvann lönen åter igen. Åtminstone en stor del av den. Solen behagade visa sig på eftermiddagen och det är varmt och skönt ute. Fast just nu sitter maken, jag och dottern och tittar på Den ofrivillige golfaren. En favorit bland Lasse Åbergs filmer.

Till slut får ni några bilder jag tog tidigare idag.

2 thoughts on “Det går upp och det går ner

  1. Bibbi Inläggets författare

    Underbart med en människa som förstår mig precis. Tack för att du finns, Anki. Du är guld värd.

  2. Anki

    För det första vill jag ge dig en eloge för de otroligt vackra bilder jag fick njuta av idag.
    Så vill jag säga att det finns stunder när man känner sig ensam i sina tankar och det är ingen skön känsla.Speciellt inte om det är svåra saker man bearbetar. Det är tungt när man påminns om de som är borta.Saknaden är stor. Min mor dog för sju år sedan och då och då faller ett tungsinne över mig ännu. Sen har du din man som är under behandling och hur käck man än försöker vara så finns den underliggande oron där.
    Dom gånger du tillåter alla känslor att komma fram så tillåt dig att gråta och bara vara ”det lilla barnet” som behöver tröst. Hoppas också att det finns någon i din närhet som kan se dig så de gångerna och bara finnas bredvid.
    De gånger du ”stänger” är det inte meningen att du ska tänka alls. Det är en bra försvarsmekanism som många förnekar, men jag tror man måste ha den för att orka med.
    Skickar styrkekramar och en varm tanke! ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

