Allt på en gång

Vilken lördag. Vaknade med ont i halsen och hosta. Jippie – INTE!!! Skit samma, jag tog en Alvedon och en kopp kaffe och så åkte vi som planerat till Barkaby eller rättare sagt Stockholm Quality Outlet. Ett mycket trevligt ställe. Jag var ute efter en liten resväska som ska funka som handbagage. Samsonite har en affär därute och de priserna är mycket, mycket trevligare än inne i stan. Hittade en med perfekta mått i mörkt champagne/guldaktig. Dottern hittade sina svarta jeans på Acne som hon var ute efter.

Sedan åkte vi bort till Elgiganten och hittade en liten, söt stereo som fick följa med hem. Den gamla hade fått frispel. Så fort man tryckte på power-knappen så började CD-växlaren att åka ut och in och fortsatte så till man tröttnade och stängde av den. Då åkte den ut och in ett par gånger till innan den gav upp. Väldigt störande eftersom den dessutom lät samtidigt. Så nu har den ställts i förrådet i väntan på transport till återvinningsstationen.

På väg hem så började ett ”litet” gallanfall jävlas. Så jag har inte mått så där jättebra under eftermiddagen. Lyckades sova ett par timmar och nu har min medicin mot skiten börjat hjälpa så det värsta är nog över.

Hade kameran med mig idag. Vilken överraskning va?

Första bilden är i och för sig här hemmifrån. Två gråsparvs-ungdomar höll på att tjattra ilsketpå balkongen i morse. De flesta bilderna blev urusla men den här fick vara kvar.


Nästa bild är tagen vid Centralen. Cool byggnad.


Vid Kista så står det här huset. Jag tror att det är det som de kalla för Kista Tower.  Maken påstår att det är ett hotell. Jag vet inte och orkar inte bry mig men jag gillar det. Annorlunda.

One thought on “Allt på en gång

  1. Anki

    Taskig lördag med andra ord 🙂 Men skitsnygga bilder får du till ändå…som vanligt 🙂
    Skönt i alla fall att magen är bättre. Mindre trevligt med en förkylning, men den går över. Mormor sa att det tar tre dagar att bli sjuk, tre dagar att vara sjuk och tre dagar att bli frisk. Så om åtta dagar är du helt okey *ler*

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

