Det är jobbigt nu

Jag vet att jag inte har varit så aktiv här på bloggen den här veckan. Mindre än vanligt faktiskt. Jag är fortfarande förkyld med en helt hysterisk hosta. Om den inte har börjat ge sig i början på nästa vecka så får det nog bli en sväng till läkarstationen. Jag är tyvärr en sådan där människa som väntar så länge det bara går innan jag släpar iväg mig till en läkare. Det har antagligen med tidigare dåliga erfarenheter att göra. Men i alla fall så har jag när jag väl kommit hem från jobbet varit helt slut så jag har mest suttit och tittat på TV och spelat dataspel innan jag stupat i säng.

Av någon konstig anledning har det varit väldigt mycket på jobbet den här veckan. Mycket stök och strul samtidigt som min hjärna inte riktigt har varit på topp. Vi har bytt bank och det har inte gått särskilt smidigt. Fortfarande strul där. Vi ska byta teleoperatör och den saken har strulat sedan i våras och den här veckan har varit väldigt intensiv på det området också. Ovanpå detta har man ju det vanliga jobbet samt ett evigt strul med vissa andra saker (dataprogram och tillverkare).

Sedan har vi det här med det störtade planet i Ryssland som raderade ut ett helt hockeylag inklusive vår egen Stefan Liv. Det berörde mig verkligen illa. Jag hörde om kraschen på radion när jag satt på jobbet och när jag kom hem så stod det väldigt klart att i princip alla hade gått åt. Det är vidigt när en sådan här olycka händer. Alltid tragiskt när människor dör av olika orsaker men vanligen så är det ju bara famlj och vänner som berörs personligen. Men när det gäller idrottsstjärnor så berörs ju även vi som älskar sporten och har sett dem spela. I fallet med Stefan Liv så tänker jag naturligtvis på hans nyblivna fru och två småkillar i första hand. Slaget att förlora sin make och pappa är ofattbart hårt. Vi andra som inte kände honom personligen sörjer på ett annat plan. En tragedi är det oavsett. Ännu värre blev det när man läste om vilket skrot de flyger med i Ryssland. Skrämmande.

Sedan har vi ju det här med Saab. GE UPP! LÄGG NER SKITEN! Fatta att det aldrig kommer att funka. Sälj fabriken till en biltillverkare som gör bilar som folk vill köpa.

Foton kan ni ser er i månen efter. Jag har inte rört kameran sedan förra helgen. Så vill ni se mina bilder får ni hålla tillgodo med de som redan är publicerade här på bloggen.

2 thoughts on “Det är jobbigt nu

  1. Karpstryparn

    Hejsan! Ajdå, det är förkylningstider nu, är förkyld själv men bloggar på. Var ett tag sedan jag var inne på din blogg nu, tyckte det var dags igen.
    Försöker göra en uppryckning av bloggen Karpstryparn på http://www.metrobloggen.se/karpstryparn också, har börjat med en ny inriktning, nämligen Veckans insändare.

    Karpstryparn II på http://www.karpstryparn.blogspot.com går det däremot väldigt bra för, har förresten de senaste 3 veckorna skrivit nästan 30 inlägg på den.
    Men det har gått väldigt bra för den sedan december 2009, och det gör det fortfarande.

  2. Anki

    Oerhört bra blogg! Den beskriver människan bakom bloggen och kameran och ja gillar det skarpt!
    Vi måste alla få ha dåliga dagar / veckor och känna in skiten på ett vettigt sätt. Inte ”smajla” och låtsas som att allt är så djävla bra. Då jag läser dina rader påminns jag om mig själv i det mesta…
    Att inte söka läkare i tid och även anledningen därtill.
    Att bli stressad på ett speciellt sätt över strul.
    Att bli påverkad och ha svårt att släppa när något tragiskt händer och att bli helförbannad då det kämpas för något som är dömt att misslyckas på förhand :-))
    Nu är inte jag sportintresserad, men känner sorg inför tragedin som drabbat berörda och förstår hur mycket mera man tänker om man har följt personen genom spelet. Så känner man för de anhöriga och får en klump i halsen då man undrar hur man själv orkat i deras situation.
    Saab ska vi inte ens tala om 😮
    Ta hand om dig nu, ladda batterierna, sök läkare om hostan blir värre eller oförändrad. Jag är själv under utredning på vårdcentralen för en hosta jag haft sen maj…en djävulsk hosta! Ett tips om det är torrhosta; Köp Drosinula på hälsokost och ta dubbla dosen! Om det är slemhosta; Alpenkraft som är skitbra!
    Kan-Jang kan du använda i dubbla dosen några dagar också så vänder det snabbare.
    Krya på dig!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

