Idétorka och lite höstbilder

Fredag kväll. Sitter i soffan och försöker hålla mig vaken. Jag hade tänkt skriva ett intressant inlägg men är helt tom i bollen på idéer. De bästa inläggen skriver jag i mitt huvud när jag gått och lagt mig, strax innan jag somnar. Då brukar jag komma på jättebra inlägg och formuleringar till bloggen. Men kommer jag ihåg dem nästa dag efter en hel arbetsdag? Inte en chans. Jag har försökt att ha block och penna vid sängen men anteckningarna har inte gått att få ut något vettigt av. Egentligen borde jag ta med mig datorn till sängen utan att stänga av den och när jag sedan kommer på min jättebra idé så kan jag skriva direkt. Fast å andra sidan skulle ni antagligen få läsa ganska konstiga saker eftersom jag skulle skriva när jag är som tröttast på dygnet. Så jag tror att vi hoppar över den idén.

Några bilder innan jag återgår till dataspelandet.

Det börjar bli höst ute.


Man kan undra vad folk försöker odla när de planterar batterier i en kruka? Eller försöker de ge extra energi till ogräset?


Det är väldigt, väldigt många nypon på den här rosenbusken.


Och till sist så undrade jag om jag hade hamnat i filmen Fåglarna. Det verkar som om de har börjat samlas inför flytten till varmare trakter. Jäkla fegisar som smiter från vintern medan vi får vara kvar.

One thought on “Idétorka och lite höstbilder

  1. Anki

    Härliga bilder och den nedersta symboliserar frihet. Hösten är vacker med sina färger och tacksamma foto objekt. För många år sedan skrev jag och allt som var bra att pränta ner kom innan jag skulle slå ihop mina ögon på kvällen. Då började jag ha en bandspelare bredvid sängen och pratade högt om mina tankar tills jag somnade. Blev riktigt bra uppslag dagen efter 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

