Saab och ont i fötterna

Lika bra att jag talar om det från början. Det blir inga bilder idag. Jag har inte tagit i kameran på flera dagar. Kommer dock att hålla i den större delen av fredagen i stället.

Läste i tidningen att de drar ut på plågan för de anställda på Saab. Hur jävla dumma får de vara på den där hovrätten som beviljade Saab rekonstruktion? De måste ha fallit för psykopatens Müllers lena tunga och hans löften om pengar från Kina. Hur länge ska de hålla på innan de inser att Saab inte går att rädda? Anledningen till att Saab är i den situationen som de är har ju sin grund i att inte tillräckligt många är beredda att betala en förmögenhet för en bil av deras märke. Det kvittar om de anser sig tillverka en kvalitetsbil, köper ingen så är det kört rent ekonomiskt. Att hålla på att rekonstruera företaget hela tiden gör ju bara att deras underleverantörer förlorar ännu mer pengar eftersom de får, om de har tur, max 20% av sina fordringar för varje rekonstruktion. Ett mycket sjukt system där man kan hålla på att rekonstruera ett företag flera gånger. Den där dåren borde få näringsförbud.

Och nu över till något helt annat som de sa i radion förr i tiden.

Idag har jag använt ett par booties med klack vilket har lett till att jag har vansinnigt ont i fötterna. När jag var ung och lite äldre än ung, typ yngre än nu, så gick jag jämt i skor och stövlar med klack. Allt från 5 till 12 cm. På den tiden kunde jag både dansa och springa med högklackat utan att vricka fötterna av mig eller få ont. Nu för tiden är det gympadojor som gäller för min del alternatitv andra icke högklackade skodon. Jag har blivit alldeles för bekväm av mig. Okej, det har hänt att jag haft högklackat på en del fester och tillställningar men jag ångrar mig varje gång. Visst, mina problem med knän, höfter och rygg spelar säkert roll i sammanhanget men det är bara att konstatera; gympaskor är så otroligt sköna att gå i. I-landsproblem.

Okej, ni får en bild som jag ritade lite snabbt Paint. Jag sa inget om att den var snyggt ritad. 😉

3 thoughts on “Saab och ont i fötterna

  1. Anki

    Lägg ner Saab omgående! Mer finns inte att säga om det 🙂

    Jag skulle aldrig klara att ens ha ett par högklackade skor en minut, men det beror ju på mina reumatiska fötter. Förr var jag som du…det enda som gällde var pumps, högklackade stövlar och man var sååå kvinnlig sååå 😀
    För mig gäller också gympadojor, men till och med dom är svåra just nu med mina tår 😦

    Jag gillar bilden, snygg eller inte. Glad är den i alla fall 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

