Pärlan är hemma

Ordningen är återställd. I går kväll fick jag skjuts av en jobbarkompis (Tack S) till VW där de precis var klara med min lilla bil. Gissa om jag blev glad när jag fick min bilnyckel i handen. Enda smolken i bägaren var att pärlan stod i deras fruktansvärt trånga garage. Jag tog hissen upp till våningen den skulle stå på. Jag gick runt hela våningen men ingen silverfärgad Polo med mitt regnummer hittades. Jag gick upp en våning och runt där – ingen bil som var min. Paniken steg med jag gick runt, runt. Okej, lugn och fin nu, tänkte jag. Jag går ner ytterligare en våning och står den inte där så får jag frispel och går in igen och slår ned någon jävel. De hade tur för i rampen ned mot andra våningen står min egen lilla pärla och bara väntar på mig. Det var en mycket trevlig känsla att sätta sig bakom ratten igen.

Min dag idag har gått som vanligt. Vår mobila växel på jobbet verkar funka hyfsat. Lite inkörningsgrejer är det ju alltid men vi håller på att lösa det också (hoppas jag).

I morgon fyller min underbara dotter 15 år. Konstigt med tanke på att det inte var så många år sedan hon föddes. Det måste vara något konstigt med tiden i hennes universum. Tänk att den där lilla busiga sötnosen har vuxit upp till den här vackra unga tjejen som har bestämt sig för att plugga juridik. Min egen underbara tjej.

Vi får se om jag hinner göra något inlägg i morgon. Efter jobbet ska jag hämta sonen på skolan, sedan möta upp dottern och maken för att gå ut och äta lite. Sedan ska jag hem och packa utav bara den. På torsdag morgon lämnar jag er ett par dagar.

One thought on “Pärlan är hemma

  1. Anki

    Härlig känsla att få sätta sig i pärlan igen. Fräsch och fin 🙂

    15 år! Visst är de både vemod och glädje. Vemod för att småbarnstiden är förbi…glädje för att dom börjar stå på egna ben och bli ”speciella” individer. Skiljer bara ett år på din dotter och min son då, antar jag. Han är född -95.
    Då vet jag vem jag ska anlita om ett antal år om jag får juridiska problem 😉

    Du får ha en bra resa och en skön vistelse…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

