Tillbaka från Rom

Åter i vårt kära hemland. Jag har haft en mycket trevlig resa med mina arbetskamrater till Rom.

Rom är en mycket förvirrande stad. Där finns väldigt många hus och de flesta av dem har en historia. Det också väldigt många gator. Det sägs ju att ”alla vägar bär till Rom” men väl där så har de trasslat in sig med varandra ganska rejält. På dessa gator kör italienarna väldigt många småbilar och minst lika många vespor.

Eco-driving är inget som någon har hört talas om. Det är full gas fram till ett hinder typ människor och andra bilar och då bromar man. Göra egna filer är helt naturligt. Parkerar gör man där man får plats oavsett om det är meningen att man skulle parkera där eller inte. Oftast inte. Sirener hörs jämt från stadens olika poliskårers bilar eller ambulanser. Bilbälte är att rekommendera när du åker taxi eftersom taxiförarna kör som alla andra, om inte värre. Bussar finns det också. De kör precis som förarna till personbilarna så håll dig ur vägen. Vi var alla överens om att ingen av oss någonsin skulle köra bil i den staden.

Vädret var fantastiskt och vi har besökt en himla massa sevärdheter. Till fots. Vi har gått och gått och gått och sedan gått lite mer. Vi har ätit mycket god mat och druckit massor med goda viner m.m. Jag har tagit massor med bilder som jag ska gå igenom. Några kommer att läggas ut här när jag är klar.

3 thoughts on “Tillbaka från Rom

  1. informediacommunications

    Hej!

    Eftersom du precis har varit i Rom så tänkte jag att denna tävling skulle passa dig: http://www.citybloggingtour-accorhotels.com/.

    Det är hotellkedjan Accor som genomför en tävling för bloggare där vinsten är en jorden-runt-resa genom 9 städer (Paris, London, New York, Rio de Janeiro, Madrid, Bangkok, Peking, Sydney och Rom). Tävlingen består av 4 steg, där varje steg kallas ”CITY CHALLENGE”. Stegen består av att en ny stad presenteras varannan vecka som man ska skriva ett inlägg om, just nu är staden Rom. Den person som får flest röster vinner resan.

  2. Anki

    Ja, där skulle jag nog föredra att gå ser jag 🙂
    Kul att ni fick soligt och fint väder…alltid en fördel.
    Fötterna får du sköta om och bilder ser jag gärna 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

