Höstliv

Hög tid för ett inlägg igen tycker jag. Har ni saknat mig? Jag har saknat er.

Jag förstår inte det här men tiden går så förbaskat fort. Tänker varje kväll att nu så ska jag skriva lite på bloggen och strax därefter så har jag gått och lagt mig. Var timmarna däremellan har tagit vägen förtäljer icke historien. Eller jo, jag vet ju vad jag har sysslat med. Det har varit väldigt mycket fotogenomgång efter resan till Rom. Veckan som gick har jag försökt att få ihop det hela till en fotobok också. Är inte helt klar med den så jag ska fortsätta i kväll tänkte jag. Sedan har jag spelat lite dataspel för avkopplingens skull. Umgåtts med mina barn en del. Åtminstone hon som inte sitter och spelar dataspel större delen av kvällen (sonen alltså). Maken sitter vanligen vid sin dator i köket och jobbar. Sen brukar ju TVn stå på så ibland tittar man åt det hållet också. Fb brukar få sig några besök också. I går kväll hade jag lite spa för mina fötter. Så nu är de mjuka och lena med målade blå naglar. Med andra ord livet fortgår.

I dag var dottern och jag på Stadium. Jag har, av någon outgrundlig anledning, fått för mig att jag bara måste ha en One Piece eller som min make uttryckte det; sparkdräkt för vuxna. Och Stadium säljer sådana för halva priset mot det s.k. orginalet. Jag hade faktiskt en sådan förra gången det var populärt men den slet jag ut och kastade för länge sedan. Det är ju inget plagg man går utanför dörren i men attans vad skönt det är att skrota omkring i den här hemma. Bilden är helt ärligt lånad från Stadium och om du klickar på den kommer du till deras webshop.

Helgen har ju bjudit på ett underbart väder och jag har naturligtvis inte gått och på promenad med kameran. Istället har jag roat mig med städning, tvätt och strykning. Vi hade ett Mount Everest av stryktvätt eller åtminstone Mount Blanc. Högen har sjunkit ihop med hälften och inte beroende på att jag ställde mig på den för det har jag inte gjort.

I går tog jag faktiskt fram min kamera och tog några bilder på ett par vackra höstlöv jag hittade utan för dörren. Vi har två stora blodlönnar strax utanför tomten och just den här årstiden har de här träden fått för sig att det vore superkul att släppa ner alla löv på vår lilla tomt. Vet ni hur många löv en lönn har? Hysteriskt många. Och jag vägrar att börja ta bort dem förrän alla blad har ramlat ned. Men i alla fall så får ni några höstlövsbilder från igår.

One thought on “Höstliv

  1. Anki

    Jag avundas dig ditt foto intresse och dina vackra bilder. Älskar att se men har inte förmågan att få till det själv. Förmodligen beror det också på att jag skulle aldrig ha råd att köpa en riktigt bra kamera.

    Min avkoppling är också dataspel.Enda gången jag kan slappna av och inte tänka på en massa annat skit som ska göras.

    Jag vill ha en One Piece att dra på mig på kvällen efter badet så tack för tipset 🙂 Min son vurmar för en också, men han vill gå ut i den. Hemska tanke!

    I mitt tycke är lönnlöven de absolut vackraste, även om det är en uppsjö av dem. Jag behöver ju inte kratta 😀
    Ha en skön myskväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

