Hockeyresa

Nu sitter jag här igen i soffan med laptopen i knät. Söndag kväll är det också. Det har varit en otroligt intensiv helg. Maken och jag hade bestämt oss för drygt en månad sedan att vi skulle åka upp till Ö-vik och titta på hockey. Som Modoit så är det INTE roligt att se dem spela här nere i Stockholm. Djurgårdens fans är bland de otrevligaste jag har upplevt på en match. Så vi tyckte att det skulle vara kul att se en match omgiven av likasinnade. Biljetter inköpta och hotellet var bokat. Huset är stängt för vintern med allt el och vatten avstängt och vi skulle inte hinna öppna och stänga av allt igen för en natt så vi valde hotell.

Hockeyn var en mycket trevlig upplevelse förutom att de förlorade på övertid. Men känslan av att vara på hemmaplan med en massa Modoiter omkring sig var very nice. Man förstår varför Ö-vik kallas Hockey town.

Hotellet var rent och snyggt och hyfsade sängar. Det tråkiga var att de inte serverade frukost förrän klockan åtta i morse. Alla hotell jag hittills i mitt liv har bott på har öppnat frukostmatsalen senast sju. Det här gjorde att vi blev en timme sen iväg. Vi passade på att titta in till huset och lämna av lite grejer vom skulle dit samt fixa en liten detalj som jag glömde när vi stände huset för säsongen. Det var 20 grader kallare där i morse än när vi lämnade huset i början av augusti.

Tyvärr har jag fått ont i ena örat och nu också huvudvärk. Huvudvärken beror antagligen på stillasittandet i bilen i två dar. Örat hoppas jag beror på något som har gått över till imorgon.

Jag hade kameran med mig och har lyckats ta runt 200 bilder under helgen. Jag har börjat gå igenom dem men jag är väldigt trött så det går långsamt. Men ni ska få en bild som jag tog i går under färden upp. Jag tror att det var strax innan Höga Kusten-bron som jag tog den här bilden. Den beskriver en del av varför jag älskar den trakten så mycket.

One thought on “Hockeyresa

  1. Anki

    Typiskt Övik att öppna hotellfrukosten klockan åtta. Det är fler än du som klagat på det.
    Roligt att det övriga var till belåtenhet.Själv har jag aldrig bott på något hotell här av naturliga orsaker 😀
    Hoppas öronvärken ger sig så att det är tillfälligt.
    En enormt vacker bild av vår underbara natur i trakten. Andas stillhet och ro.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

