Städlördag

Och då inte inomhus utan föreningen i området har bestämt att vi ska ha höststädning den här helgen.

Vaknade vid sju imorse och gick upp och åt frukost. Gick i säng och skulle dra mig en stund och vaknade tjugo över nio. Lite kaffe och sedan var det bara att klä sig för utearbetet. Jag klippte ner vissna växter och plockade, borstade och krattade löv. Maken tog vår del av den allmänna planteringen. Vi var klara innan lunch. När jag kom in så märkte jag hur genomfrusen jag var så jag la mig under en fleecepläd på soffan en stund. Slumrade till där också. Måste ha något att göra med att jag sovit skitdåligt den här veckan. Har i eftermiddag inköpt lite fina chokladpraliner till min far som han ska få imorgon. Det där med slipsar är inte så populärt numera. Maken ville hellre ha en ny stekpanna så då fick han det. Köpte dock lite praliner till familjen för man kan ju inte gå lottlös från en sådan affär.

Innan jag klippte ner tomaten så var jag tvungen att ta en bild och visa vad jag hittade på den.


Minirosen blommar oförtrutet vidare.

 Likaså mina vackra pelargoner. OM det inte blir snö och frost kan jag ha dem som juldekorationer.

När jag plockade bort lönnlöv från en av rabatterna upptäckte jag två blommor på Guldacklejan.

Och på baksidan så var det en knopp på min gula ros. Hoppas att den hinner slå ut.

2 thoughts on “Städlördag

  1. Bibbi Inläggets författare

    Vi firar inte egentligen fars dag heller men pappa brukar komma över och fika på söndagarna. Och stekpannan var det halva priset på när vi var på Cervera för att köpa en mortel. Och vi har bestämt oss för att byta ut alla stekpannor vi har eftersom de gamla har börjat bli skadade och slitna. Så det lät mer presentigt än det är.
    Annars firar vi födelsedagar, skolavslutningar, körkort, bra betyg m.m. Man ska ta alla chanser att förgylla tillvaron lite.

  2. Anki

    Vilka fynd du gjorde under trädgårdsarbetet. Blev väldigt bra bilder!
    Här firar vi inte fars dag och det känns skönt. Slutat med det mesta inom de områdena och numera firar jag bara jämna år, små barn och student eller körkort 🙂
    Aboriginerna firar inte en födelsedag i sitt liv utan dom firar när någon gjort en bedrift, något bra. Ganska sund inställning faktiskt, men det är ju upp till var och en.
    Ha en fin lördag!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

