Söndagsutflykt

Söndag morgon klev jag upp klockan sju, vilket är alldeles för tidigt egentligen. Men jag och maken hade bestämt oss för att åka till Nyckelviken om vi vaknade tidigt. Nyckelviken är en gammal herrgård dit vi gick/åkte och hade utflykter när jag var liten. Vi brukade gå ocht itta på elden där på Valborgsmässoaftonen så länge vi bodde i närheten. Jag hade fått för mig att det skulle finnas en himlans massa bra bilder att ta där. Det fanns det ju i och för sig men f-n vad kallt det var. Jag hade inte satt på mig långkalsonger eller varmare skodon utan gick i jeans och gympadojor. Dunjackan var det enda smarta jag hade satt på mig.

Efter en och en halv timmes omkringströvande så åkte vi och tvättade bilen. Jag ska lämna in den för service i morgon och jag tycker inte att man lämnar in en skitig bil då. Så nu är min lilla pärla ren och fin. På hemvägen handlade vi och fikade på Maxi.

Eftermiddagen förflöt med att dottern bakade en jordgubbspaj och en hallonpaj som vi högg in på till kaffet med min far. Sedan har det ju blivit kallt och tråkigt ute så då kör vi Gin Rummy på söndgaseftermiddagarna.

That’s my day, folks. Här kommer några bilder från utflykten till Nyckelviken.

One thought on “Söndagsutflykt

  1. Anki

    Man har väl inte fattat hur kallt det är att vara ute en längre stund än och jag förstår att du frös. Trots det har dina bilder ett enormt djup och är superfina. Huset ser ut att vara hämtat från en saga och de övriga bilderna var fantastiska…som vanligt 🙂
    Jag vaknar halv sju, sju varje dag så om jag sover till halv åtta blir jag förvirrad.
    Fars dag firas inte här längre så det har varit lugnt idag 😀

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

