3:e advent

Söndag, tredje advent och två veckor kvar till julafton. Fast jag hade min julafton redan igår för då fick jag min nya kamera och några fler objektiv. Det blev en Nikon D3X. Det jobbiga är att det kommer att ta ett bra tag innan jag har lärt känna den här kameran. Det är en proffskamera med massor med nya knappar och inställningar. Men det kommer att bli ett roligt besvär.

Förra veckan var klart rörigt på jobbet. Jag vet inte riktigt varför men min planering, som jag alltid gör i huvudet på morgonen, gick åt skogen varenda dag. Hela tiden dök det upp en massa annat som man var tvungen att ta tag i först. Hoppas kommande vecka blir bättre.

I fredags gjorde jag årets pepparkaksdeg. Kändes inte bra för den kändes lite väl torr. Och igår när baket skulle ta sin början fick jag det bekräftat. Degen bara sprack. Tog mig en funderare på om jag skulle kasta hela skiten eller om man kunde göra något av den. Lyckades göra skurna pepparkakor. Inte mycket att garnera så den detaljen blir det inget av med i år. Måste försöka hitta orken att baka lussebullar också.

Ett par bilder tagna idag med nya kameran.

One thought on “3:e advent

  1. Anki

    Men åhhh, så vackra bilder. Stämningsfulla och fyllda av jul.
    Jag bakar aldrig pepparkakor eller lussebullar…kräver för mycket tid och ork. Resten av baket är en baggis. Några kaksorter, rulltårta, snoddas och gamla hederliga kanelbullar 🙂

    Grattis återigen till kameran och lycka till på jobbet nästa vecka! Kramelikram! ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

