Släkten är värst

Om en vecka är det julafton. Idag var det inhandlingsrunda som stod på listan. Linser till dottern, sonen och maken skulle inhandla lite julklappar, ändring av mobilabonnemang för mig och sonen samt ett besök på Maxi för proviantering.

När vi kom hem hade dottern julpyntat och stod och gjorde en saffransdeg, julmusiken strömmade ur alla husets stereoapparater. Radio Vinyl kör enbart julmusik nu. Så nu hon har bakat lussebullar, garnerat pepparkakor (inköpta) och klätt granen. Själv fick jag ett samtal från min bror och ett från min far. Resultatet blev att för tillfället är jag inte särskilt glad, min far förtvivlad och min bror helt oförstående. Jag har konstaterat att min bror och min far inte kan kommunicera med varandra samt att min bror inte fattar hur jävla illa han har gjort pappa. Vi får väl se om det går att lösa inom en vecka. Annars kommer vi att fira jul var för sig vilket ALDRIG har hänt tidigare. SUCK!

Ett par bilder. Den första får representera vädret idag. Den andra tog jag med mobilen häromdagen. Ett snyggt mönster på en motorhuv.

2 thoughts on “Släkten är värst

  1. Bibbi Inläggets författare

    Linserna köps i halvårsförpackningar men med tanke på att hon ibland tappar en så går de åt snabbare.
    Motorhuvsmönstret är rimfrost. Tyvärr hade jag inte kameran med mig men jobbmobilen fick duga.

  2. Anki

    En vecka och jag har inget fattat! Trots att jag pyntat, bakat och gjort allt som vanligt är det fortfarande inte jul för mig.
    Köper du linserna varje månad, eller? Min son får sina i brevlådan varje månad (linsboxen)
    Enastående dotter du har! Här är ”själv bäste dräng” Men mina döttrar har ju egna hem 🙂 Trist då det blir bråk mellan förälder och barn och djävligt onödigt, speciellt när julen närmar sig. Då SKA det vara frid! Hoppas det ordnar sig…
    Två skitsnygga bilder! Den första är bara så vacker . Var motorhuven lackad så där eller är det en produkt av rimfrost?

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

