Fjärde advent

Det borde vara julafton idag eftersom det är fjärde advent, tycker jag. Regnet det bara öser ner så det är inte någon större risk för skogbränder i alla fall. Vad är det för fel på sol under de få timmarna som det är ljust?

Senaste budet för julafton är att den blir av på samma sätt som tidigare år. Men det hinner ju ändra sig några gånger innan lördag. Jag har ju bara att inse att vår lilla familj inte kommer att umgås som förut p.g.a. diverse saker som gjorts.

Som tur är så har jag mina älskade ungar och min älskade make. Vi får göra det bästa av situationen. Dottern har, som sagt, sett till att det blivit julstämning i huset.

Tog några bilder tidigare, medan det fortfarande fanns lite ljus. I och för sig har jag använt ringblixten till ljuset och apelsinen men dropparna är tagna i befintligt ljus.

2 thoughts on “Fjärde advent

  1. Ronnie Isacsson

    Ja den lilla snömängden som kom idag förslår inte långt där jag bor i Kronobergs län, man ser mer mark än snö.
    Tittar man på prognosen till jul så blir det inte mer av den vita varan möjligen regn till julhelgen , kanon ju !!!
    Skulle precis skriva det Anki skrev näml. att det doftar apelsin när man ser dina fint beprydda apelsiner , fina droppbilder med !
    Välkommen att kika på macrobilder av bl.a. droppar som jag tog idag nere i den icke snötäckta mossan.
    God Jul på er !

  2. Anki

    Jag tycker också att det ska vara julafton. Allt känns upp-och ner! Det räcker långt med den lilla familjen ibland men ändå tråkigt att saker händer som splittrar.
    Här vräker det ner snö och mera ska det bli, tydligen.
    Dropparna är enastående och apelsinen känner jag riktigt doften av. Ljuset som strålar påminner mig om mamma…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

