Fototriss del 162: Värt ett besök

Årets sista fototriss har ett tema som jag hoppas ger lite tips. Det kan ju vara en stad, ett land, en restaurang, affär eller vad som helst. Ska bli kul att besöka de andra trissarna. Det tycker jag att du också ska göra. Länkar till dem finns HÄÄÄÄR!!

Samtidigt måste jag passa på att tacka Helena för att hon håller igång Fototrissen. Mycket uppskattat.

Jag bestämde mig för att köra på tre bilder från tre resor jag gjort. Den första bilden är från Blå Lagunen som ligger strax utanför Rejkavik. Underbart ställe. Ja, Island är väl värt ett besök.

Nästa bild är från Venedigresan jag och familjen gjorde i påskas. En kvällsbild över stora lagunen. Venedig är allt man tror den ska vara samt dyr men väl värt ett besök.

Tredje och sista bilden är från Colosseum i Rom. En stad jag vill åka tillbaka till. Det finns hur mycket som helst att se, mycket god mat och dryck och bra shopping. Helt klart värt ett besök till.

Till sist önskar jag alla suveräna fototrissare en God Jul och ett Gott Nytt Fotoår. Ja alla andra också naturligtvis. 🙂

19 thoughts on “Fototriss del 162: Värt ett besök

  1. Kerstin

    Nu blev jag riktigt sugen. Två länder som jag gärna vill besöka är Island och Italien. När jag var 11 år var vi till Italien men jag vill dit nu som vuxen. SÅ mycket att upptäcka!

  2. Jah Hollis

    Island har jag faktisk besökt för många år sedan och skulle gärna återvända.
    De andra två platserna får jag väl ha på önskelistan så länge.
    Fina bilder är det ju dessutom.
    Ha en bra julhelg!

  3. Powered By Porridge

    Härliga resmål, Blue Lagoon är fantastiskt, enkelt att ta sig dit direkt efter man landat och få tröttheten ur kroppen från flyget och Rom vem vill inte tillbaka dit? Var du ut på valsafari när du var på Island? Det är rätt häftigt om man har turen att stöta på dem. Venedig däremot återstår att se någon gång. Fina bilder.

    God jul!

  4. Erik "Semlan"

    Vilken härlig triss du bjuder på. 🙂
    Island vore kul att besöka, men kanske inte nu under vintern…
    Rom gillar jag, ja hela Italien gillar jag. 😉
    (Inte så långa flygresor, det gillar jag.)
    Väljer ditt vackra foto på Venedig, underbart att se.

  5. Linnea

    Det var vackra bilder. Alla tre lika spännande resmål. Har varit i Venedig, dyrt, turister, men så himla mycket att se och uppleva.
    Tack för din kommentar hos mig och jag vill önska dig en riktigt God Jul/Linnéa

  6. Anemonen

    Tack för dessa trevliga tips. Till Island kunde jag åkt en gång men sabbade det. Till Italien skall jag åka det har jag bestämt, och efter de här vackra vyerna blir det ett måste.

  7. Anki

    Tjusigt, som vanligt. Jag skulle verkligen vilja besöka Island men den dagen jag skulle få råd med det får man bara skriva på önskelistan. Nice!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

