Näst sista dagen

Första hade jag tänkt att skriva ett inlägg om våra svenska partier, politiker och deras politik. Men sen kom jag på att det skulle bli alltför långt och tråkigt just nu. Men hys inga tvivel, det kommer ett sådant inlägg inom en inte alltför avlägsen framtid.

Istället så tänker jag berätta vad dottern och jag har roat oss med efter middagen. Vi har gjort små skålar av rullrån. Inte av färdiga rullrån då (de är slut för länge sedan) utan jag gjorde en ny sats smet och gräddade nya som vi la över mindre skålar av glas. Sedan höll vi ned rånet runt skålen tills de stelnade. Av de sista fyra gjorde dottern strutar. När allt hade kallnat så smälte vi choklad och penslade insidan på skålarna och strutarna. Varför gör man nu detta? Jo, vi ska ha fruktsallad till efterrätt i morgon och istället för att ha de vanliga skålarna så tyckte jag att det skulle vara roligare med ätbara.

Tidigare idag medan solen fortfarande försökte lysa med sin närvaro så tog maken och jag tillfället i akt och tog en liten promenad. Naturligtvis så följde kameran med. Svängen gick ned sjön (havet egentligen) där vi tittade och fotade fåglarna. På vägen hittade jag en buske hos en granne som har börjat blomma.


Det var väldigt många fåglar nere i vattnet. Mestadels gräsänder men även en liten svart fågel med vit näbb. Tror att det är en liten sothöna. Googlade på det och det ÄR en sothöna.

2 thoughts on “Näst sista dagen

  1. Anki

    Måste först säga att jag blev jätteglad av dina bilder ikväll! Kan det bero på att jag gillar sjöfåglar? 🙂
    De strutar ni gjort idag är härliga. I Nordnorge gör dom inte rullrån som vi utan där görs just strutar och sen fylls dom med valfria tillbehör, mestadels bär och grädde. Så smaskigt!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

