God fortsättning på det nya året

God fortsättning! Så har det blivit 2012. Året då världen ska gå under enligt min dotter och ett antal andra som stöder sig på att något gammalt folk i Sydamerika inte orkade räkna längre i sin kalender. Själv är jag övertygad att 2012 kommer att bli ett mycket bättre år än 2011. Jag satsar åtminstone på det men jag är å andra sidan en obotlig optimist. Livet blir så mycket tråkigare om man leker Ior hela tiden.

Nyårsaftonen förflöt lugnt och sansat med en massa god mat och dryck. Tyvärr pajade magen då den inte uppskattar att man skickar ner för mycket till den. Men det gick bättre när jag satte på mig mysbyxor som inte klämde åt över svullnaden. Vi spelade kort och frågespel. Vid tolvslaget tog jag en klunk champagne, önskade folket omkring mig gott nytt år, slet åt mig kameran (jag giller verkligen min nya kamera) och klev ut i kylan. Det var svinkallt. Vi har ju haft höst/vårtemperatur här så länge så man är ju inte van. Men det var bara att sätta på sig dunjacka, varma stövlar och handskar så gick det bra.

Jag bara ÄLSKAR fyrverkerier! Jag skiter fullkomligt i allt vad miljötänk heter i det läget. Ju mer dess bättre. En av få saker jag saknar otroligt från Vattenfestivalen är just dessa otroliga fyrverkerier som var varje kväll. Jag lyckades i alla fall få en hel del riktigt bra bilder i natt. Om ni missade fyrverkerierna i natt så får ni några av bilderna jag tog här. Ja, ni får se dem oavsett.

4 thoughts on “God fortsättning på det nya året

  1. mammakero

    Vilka underbara fyrverkeribilder du tagit!
    Så kristallklara bilder, trots att du ”greppade kameran”. När jag sist fotade fyrverkerier blev det skakigt värre. Så jag måste nog ha stativ för att få dem så klara.
    Kul att du tittade in och lämnade en kommentar!
    Vi verkar arbeta med bilderna på liknande sätt. Tar oxå i RAW och redigerar (eller balanserande, som jag föredrar att säja) i Lightroom. Klipper till, rätar upp och korrigerar färg/ljus/skärpa. Har skaffat Photoshop CS5, på inrådan av älsta dottern och nu försöker jag mej på att leka lite där. Än så länge kan jag inte så mycket, men jag har fått smak för skapandet…
    God fortsättning!

  2. Anette W.A

    Hej! Hittade din blogg av en slump för några veckor sedan och har sedan dess tittat in med jämna mellanrum. Du har ett härligt sätt att skriva på och dina foton är fantastiska. Jag har själv tagit kort mycket genom åren ooch då barnen var små blev det många album med dem.
    Nu då man klivit in i den fasen att man har presis fått vuxna barn så har jag inskaffat en systemkamera och är presis i nybörjar stadiet när det gäller fotografering.
    Därav är det riktigt roligt att se dina bilder och vad man kan skapa med hjälp av en kamera. Det ger en en kick till att försöka prova och skapa själv. Insperationskänsla kallas det.
    Försökte själv att få till fyverkerikort i går men de vart ett stort skämt. Men enträgen vinner så kanske en dag så kan även jag stoltsera med mina bilder. Men det känns långt dit.
    Har du fotograferat länge? Och vad var det som startade ditt intresse?
    God fortsättning på 2012

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

