Förvirrande vecka

Kan meddela att min pelargonior inte uppskattade kylan under nyårsnatten. Vi hade runt -10 då, i dag mellan -2 och -5. De mår inte särskilt bra, de bara hänger och ser konstiga ut. Man skulle till och med kunna säga att de har avlidit.

Veckan som gick har varit väldigt förvirrande. I torsdags var det fredag eller lördag, beroende på var man befann sig. Efter det så var det söndag fast almanackan sa fredag. Och idag är det lördag – igen. Eller????

Idag sken solen så jag smet ut en stund i skogen med kameran. Jag hade hoppats på lite snygga isbildningar eller snöflingor. Inte mycket av den varan då det bara ligger någon centimeter snö på backen och inte ens det på sina ställen. Men det blev några bilder i alla fall. Sista bilden är en liten isdroppe som satt fast på ett blåbärsris.

2 thoughts on “Förvirrande vecka

  1. Britten Asplund

    Jag håller med isdoppen var vacker, men jag gillar nog bilden i mitten med trasiga trädet bäst av dagens bilder. Men de är fina som vanligt. Du är duktig på att fota Bibbi och det är en fröjd att få ta del av dina bilder 🙂

  2. Anki

    Ni har ju nästan sommar och ändå dör pelargonian 🙂 Ser att det är lite snö i alla fall, men frosten tål väl inga växter. Här är minus 15 just nu och jag fryser då jag tänker på det. Börjar fundera på utlandsflytt 😉
    Isdroppen var vacker!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

