Livet efter jul

Så var det då åter igen söndag kväll. Den här helgen har inneburit att livet efter julen har inletts. I går plockades alla juldekorationer ner och granen packades ihop. Det var ju dottern som hade satt upp allt men ingen av ungarna ville vara med att plocka undan. Ovanligt, eller hur? Alltså, inget plundringsgodis till barnen. Okej, vi hade inget godis så det blev inget till oss vuxna heller. Sedan städades det och plockades undan rent generellt. Maten hade inhandlats på förmiddagen men efter städning och nedplockning så åkte maken och jag och inhandlade ett par nya gardiner till köket, färg se nedan.

I dag köpte jag nya gardiner till vardagsrummet också (off white) samt såg till att alla gardiner sattes upp där det var meningen att de skulle hänga. Min far kom och fikade samt spelade lite kort på eftermiddagen. Mycket trevligt förutom att jag förlorade rejält. Nu har jag kört ett träningspass med efterföljande skön dusch och hårtvätt samt intagit lite föda. Resten av kvällen kommer jag att, med gott samvete, ägna åt den utbredda sporten Soffhäng.

Bild på de nya gardinerna i köket. Orkade inte ta fram blixten så bilden är tagen i befintligt ljus på lång tid på frihand. Alltså inte helt skarp. 😉

2 thoughts on “Livet efter jul

  1. Anki

    Så skönt att få bort julen, tycker jag och med de där gardinerna du köpte måste det vara härligt. Dom var störtsnygga!
    Släng dig i soffan och njut av kvällen och allt du fått uträttat…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

