Frostig lördag

Vilken helvetesnatt jag har haft. Min mage sade upp sig och gjorde fruktansvärt ont. Jag har väl sovit runt tre timmar totalt, dock olika omgångar under natten. Men trots detta så gick jag upp vid halv nio eftersom vi skulle vara hos optikern med dottern klockan tio. Hon behöver nya glas så nu har vi beställt nya glasögon. Väl hemma igen försökte jag bestämma mig för om jag skulle gå ut och fota frosten innan jag la mig på soffan eller tvärt om. Det blev att jag gick ut först. Sen har jag sovit på soffan till och från under hela eftermiddagen.

Dottern åkte med en kompis på Öppet Hus på Nacka Gymnasium för att få reda på lite mer om de linjer hon funderar på. Föräldrarna, d.v.s. jag och maken, var inte välkomna att följa med. Tur det då jag var mer död än levande av trötthet.

Ni ska få en enda nyhetskommentar av mig i det här inägget. Juholts avgång.

Vad kan man säga om det? En hel del antagligen. Min första kommentar när de hade valt honom var att han såg ut som en hästhandlare/begbilförsäljare. Fakta och sanning har ju inte varit hans följeslagare direkt under hans korta tid som partiledare. Han har inte ens haft vett att vara ödmjuk i rätt lägen. Men den stora frågan nu är vem som kommer att väljas som sossarnas partiledare? Det finns ju ingen självklar kronprins eller kronprinsessa. De har också en annan viktig sak att ta itu med; att uppdatera sin politik och anpassa den till det moderna samhället, om de vill överleva.

Lite bilder tagna med macrot. Attans vad kort skärpedjup man har med det objektivet.

 

3 thoughts on “Frostig lördag

  1. Anki

    Jag har djävulsk ont i magen nu också och det har pågått i fyra dygn så jag förstår din plåga. Verkar inte vara mycket som hjälper heller men hoppas du känner dig bättre nu.
    Angående Juholt så ser han enbart ”nördig” ut men om han varit en rättskaffens man och bra politiker så hade man kunnat överse med det 🙂
    Bra att han avgick men jag tror att han fick kicken. Det som retar mig är den ersättning han kommer att få för sin avgång!
    Jag gillar alltid dina bilder men begriper inte mycket av skärpedjup…ser bara helheten, som tilltalar mig.
    Ha en fin lördag!

  2. Britten Asplund

    Usch krya på dig Bibbi! Härligt att se att ni har frost! Ja håller med att skärpedjupet är kort men det framhäver bilderna mycket bra tycker jag. Ha en bra kväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

