Det var väl själva fan då

Okej, först tänker jag gnälla av mig.

Jag har ju haft problem med min mage till och från under en längre period. Men nu har den fått frispel helt och hållet. Svullen, kramper och en del gaser. Kramperna väcker mig till och med på nätterna numera så att sömnen är ännu sämre än vanligt. Det säger inte lite det. Den enda mat jag äter för tillfället är te och smörgås på morgonen, funkar bra. Sedan äter jag en liten yoghurt till lunch – har funkat fram till häromdagen då magen inte ens gillade det. Till middag har mannagrynsgröt fungerat till igår. Så nu vet jag inte vad jag vågar äta. Fast å andra sidan så har jag ont hela tiden just nu så antagligen skulle jag kunna äta vad fan som helst. Skillnaden skulle inte bli så stor. Och innan ni börjar tjata så kan jag berätta att jag har tid hos läkaren för eländet i morgon.

Om magen inte avsvullnar till i morgon bitti så kommer jag att göra något jag aldrig gjort förut; gå till jobbet i mysbyxor. Mina jeans går inte att få igen just nu. Mysbyxorna är i och för sig nya och snygga men det bär emot att gå till jobbet i dem ändå.

Färdiggnällt för den här gången.

Nu måste jag ju kommentera den senaste tidens nyheter. Jag tänker mest på socialdemokraternas ”kris”. Juholt var ju ett stolpskott som partiledare så det var ju lika bra att han avgick. Men sen har det ju skrivits vansinniga mängder spaltmeter om sossarnas enorma ”kris” och tidingarna har ju spekulerat och dragit fram namn på vem som skall bli den nya partiledaren. Nu har de tydligen bestämt sig i alla fall för en ny. Men jag har fått känslan av att intresset kring detta har mest legat hos journalisterna och inte hos gemene man. Dessutom tror jag inte sossarnas kris ligger i partiledarna utan i politiken. Dags att modernisera den kanske?

Sedan är det en sak som retar mig till vansinne, förutom Lahles urusla version av Eva Dahlgrens låt alltså. De här olika reklamfilmerna från olika låneinstitut som försöker pracka på folk svindyra lån. Det borde förbjudas att erbjuda ”små” lån utan säkerhet med ockerräntor. Titta på Lyxfällan eller i registren hos Kronofogden så ser ni var det slutar. Okej för den fria marknaden men inte till vilket pris som helst. Skäms!

Tyvärr blir det inga bilder just nu. Orken att fota finns inte. Återkommer med den saken när jag mår bättre.

4 thoughts on “Det var väl själva fan då

  1. Anki

    Hoppas nu att du får bra hjälp hos läkaren. Jag ska dit för samma besvär på tisdag och antar att de kommer att vilja gå ner med slangen och göra en tjocktarmsröntgen. Usch och fy! Tror själv att det är vad man kallar IBS, alltså irriterad tjocktarm tillika magkatarr. En plåga utan all like i alla fall. jag resonerar som du just nu…skit samma vad man äter, man blir dålig ändå :-p Själv har jag testat Iberogast och det har faktiskt hjälpt en del. Nu har jag ätit bara några dagar så vi får väl se. Finns att köpa på apotek och har fått bra kritik vid såna här problem.

    Nu är det klart vem som blir partiledare och det är en man härifrån som jag känner väl. En underbar man med fötterna på jorden. En riktig Ådalen grabb som värnar om de små, men frågan är om han klarar pressen i regeringen. Han är rätt mild men det kan ju ändras 🙂 Han står för sin sak i alla fall och är ärligheten själv…som jag känner honom.

    Håller för övrigt med om reklam för lånen!

    Må så bra du kan och lycka till i morgon. Kram i kvällen!

  2. Britten Asplund

    Fy bulllan vad jobbigt när magen krånglar. Hoppas att du får hjälp i morgon av doktorn. Ja visst jag håller med om dessa smålån, de kan fördärva för många som inte är insatta ordenligt. Krya-på-dig-Kram!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

