Magbesvär och tulpaner

I går var jag hos en trevlig läkare, Alexandra. Hon tog mina problem på allvar och vi ägnade en hel del snack om min mage, mina tarmar och allmänt skitsnack. Jag fick någon medicin,så länge, som hon sa skulle skydda min mage till att börja med. Sedan ska jag ta lite otrevliga prover i tre dagar som ska inlämnas samtidigt som de ska sno lite blod av mig. Under två veckor ska jag undvika allt som har med laktos att göra. Så jag har inköpt laktosfri mjölk, creme fraiche, smör m.m. Vilka hysteriska priser.

Jag kan meddela att jag inte haft särskilt ont idag. Några körare har jag haft och svullen är jag men jag kom i mina jeans i alla fall. Vi får väl se vad det visar sig vara. Jag har återbesökstid om två veckor.

Jag funderar på om jag ska vara med i fototrissen den här veckan. Ämnet är Less is more. Ett inte helt lätt ämne att tolka. Om jag kommer på något så lär ni få se det imorgon. Så länge får ni några bilder på tulpanerna jag köpte tidigare i dag plus en orkidébild.

 

2 thoughts on “Magbesvär och tulpaner

  1. Bibbi Inläggets författare

    Medicinen hon tyckte ska skydda min mage är Omeprazol Arrow. Jag hade antagligen fått någon slags inflammation i mage/tarmar p.g.a. det vi nu utreder. Inte vet jag men jag mår faktiskt bättre.

  2. Anki

    Hoppas det leder någonstans och att du får rätt behandling.

    Älskar tulpaner, men har ännu inte köpt några. Nöjer mig med att titta på dina vackra bilder så länge.
    Kram och ha en fin fortsättning på kvällen. Förresten…vad heter medicinen du fick för magen?

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

