Weekly report

Så har första veckan på laktosfri diet gått och jag mår faktiskt mycket bättre. Gjorde en tabbe i tisdags när jag käkade en bulle på jobbet. Jag fick betala med magkramper i drygt ett dygn. Tänkte inte på att bullar faktiskt bakas med mjölk och smör. Så i fortsättningen kommer jag att avstå från fikabröd på jobbet.

I övrigt så har ju vintern bestämt sig för att invadera oss till slut. Det tycker jag att den kunde gett fan i. Om den inte hade vett att komma till jul så kunde den lika gärna avstå från sin visit den här säsongen. Framför allt den här förbannade snön som har vräkt ned till och från hela veckan. Nu har det dessutom blivit svinkallt. -17 grader var det i morse när jag klev upp. Jo, jag vet att det är och brukar vara kallare norrut men jag bor i Stockholm och vintrarna här brukar ligga mellan 0-10 minusgrader. Å andra sidan tycker jag att allt under 20 plus är för kallt enligt min åsikt. Jag skulle vilja ha ett snack med tokdårarna som vandrade in vårt vackra land för läääääänge sedan och tyckte att det var en god idé att stanna kvar. Vad var det för fel på medelhavsområdet?

I dag har sonen, dottern och jag snyggat till oss. Frisörbesök stod på listan för oss alla tre så nu är vi representabla. Vi passade på att göra några inköp och låta urmakaren laga sonens klockarmband också. Efter hemkomsten har jag städat huset så det går att fortsätta vistas här utan att få astmaattacker av dammet som yrde. (OBS överdrift) Angående kvällen försöker dottern välja mellan Gladiatorerna och Melodifestivalen. Mig kvittar det för jag tänker sitta och spela dataspel och softa. Till middag blir det våfflor med sylt och grädde. Jag ska strax göra våffelsmeten.

Till slut får ni en bild på vad som var för 7 månader sedan och som också kommer om några månader.

4 thoughts on “Weekly report

  1. Britten Asplund

    Lite jobbigt när man måste tänka på vad man äter och tråkigt att det blir sådana jobbiga följder av en miss… men gott är det med bulle! Härligt att gå till frissan och fixa till sig och bli fräsch och fin i håret. Kramar!

  2. Anki

    Du får ta med eget fikabröd i fortsättningen!

    Du kallar det kallt, men det är nog det söderöver. Här är vi härdade, men vete fan om jag någonsin blir det. Avskyr den här snön och kylan. Vi har haft minus 26 grader idag. Jag säger detsamma…vad är det för fel på medelhavsområdet? 😀

    Det vattnas i munnen på mig då jag ser ordet våfflor. Nu har jag ju nästan lust att göra en smet, men det får jag ta en annan dag.
    Sommar…jisses vad bilden får mig att längta! 🙂

  3. Ama de casa

    VIlken härlig sommarbild! Men vilken jätteliten stil du har. Jag ser knappt vad det står. Och förstorar jag så hamnar en del av texen ”utanför bild”.. Det är så ”brett” liksom.
    Eller så gör jag fel… Men svårt att se, det har jag!
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

