Ditten och datten

Så har det då blivit onsdag eller lillördag som en del säger. En snabbuppdatering av magstatusen: Ont i den till och från. Vaknar ofta på nätterna och har ont så det är klart störigt. Utredningen fortsätter.

Så har då en superstar tystnat för gott. Jag pratar om kvinnan med en röst skänkt av gudarna; Whitney Huston. Hon hade allt – vacker som få, en röst som fick alla andra att låta som rostiga sågar och en mycket framgångsrik karriär både inom musiken och filmen. Sen gifte hon sig med en knarkare och började själv med skiten. Dottern de fick tillsammans följde i sina föräldrars fotspår vad gäller droger tydligen. Whitneys försök till come back förra året (tror jag det var) var patetisk. Om hon hade lagt av med droger och skött sig kanske hon hade kunnat rädda sin karriär men det funkar inte att stå på scen och sluddra. Ett tragiskt öde hon tyvärr delar med många stjärnor numera. Men man kan aldrig ta ifrån henne de låtar hon spelade in medan hon kunde sjunga. Jag hoppas verkligen att hennes dotter får all hjälp hon behöver för att komma ur sitt drogberoende.

R.I.P. WHITNEY

Annars så går livet vidare. I går var det Alla Hjärtans Dag eller Valentines Day. En del tycker det är fjantigt att fira det och tycker att kärlek ska man alltid visa varandra. Och där håller jag med men lite extra uppvaktning är alltid okej och då inte bara den 14 februari. Själv fick jag en massa uppvaktning av maken när han kom hem från London i fredags. (Jo, jag fick en bukett med röda rosor igår.) Jag hade bett honom att köpa någon liten grej till mig i London. Inget dyrt eller sånt utan någon liten grej som han själv fick välja. Då kommer min underbara make hem med en stor ask med Bassett’s Winegum, två berlocker till mitt armband från Pandora och en flaska parfym/eau de toilette, Flora, från Gucci. Jag blev minst sagt överraskad och glad. I Love my husband.

Ett aber i mitt liv just nu, förutom de ovan nämnda, är att min bror aldrig hör av sig. Sedan han gifte sig har han knappt hört av sig. Jag har kännt att det alltid är jag som ringer honom så jag har bestämt mig för att vänta och se hur lång tid det dröjer innan han hör av sig. Har inte hänt än. Nu är det ju så att min älskade son fyller 18 nästa vecka och familjen brukar alltid samlas och ha födelsedagsfika när någon fyller år. Men jag vet inte vad som händer nu. Jag tycker att det är lite tråkigt när kommunikationen mest blir åt ena hållet. Jag saknar min bror.

One thought on “Ditten och datten

  1. Anki

    Samma problem med min mage och det ÄR störande!

    Tyvärr så är det många stora sångare som inte kan hålla sig från knarket. Kraven är höga och dom måste hålla sig på benen ibland dygnet runt. Väldigt tråkigt med en sån vacker kvinna med guld i strupen.

    Jag har aldrig firat Valentin. Kan skicka ett hjärta eller hälsning på FB men där stannar det. Däremot gillar jag att ge/få gåvor när som helst…bara för att. Gullig man du har!

    Förstår att du saknar din bror och i min syskonskara är det jag som får hålla kontakt. Det gör mig störtsur och jag bestämmer mig för att inte höra av mig vilket jag inte klarar länge 😀 Såna är vi kräftor…familjen är viktig!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

