Hopp om livet

I torsdags gick jag hem med feber och huvudvärk. Troligen sonen som hade lyckats smitta mig för han har varit sjuk sedan förra söndagen. I fredags kom maken hem med en massa feber. Så här har varit rena sjukstugan. Dottern som är den enda som hittills klarat sig har gått omkring med munskydd för att slippa bli smittad. I går mådde jag hyfsat så dottern och jag gjorde den nödvändiga resan till mataffären för inhandling. Tog en tur till skoaffären också eftersom hon är lite känslig av sig och vill ha rätt storlek på skorna hon går omkring i.

I dag mår jag bra (lite rosslig i halsen och aningen snuva bara) så jag tänker plåga mina jobbarkompisar med min närvaro i morgon. Maken mår också lite bättre och tänker tydligen inte störa ungarnas lov med sin närvaro i morgon. Sonen sov 14 timmar i natt och ser bättre ut han också. Det går framåt. Ungarna har dessutom sportlov (sport? ha ha ha) veckan som kommer så de slipper kliva upp i ottan den här veckan i alla fall.

Solen har haft vänligheten att lysa med sin närvaro och det har varit en underbar vårdag ute. Nästan all snö är borta. Tyvärr kände jag mig inte i riktig form för en promenad men kolla vad jag hittade i rabatten strax utanför ytterdörren. Det ÄR vår.


Jag vet att vi troligen kommer att åka på en massa bakslag med snöfall och kyla men hoppet, mina vänner, hoppet om en ljusare framtid är vår. Visst låter det bra?

3 thoughts on “Hopp om livet

  1. Anki

    Fantastiska bilder! Bakslag eller inte så är det skönt att njuta för stunden.
    Låter också fint att ni håller på att blir bättre i influensan. Munskydd är ett spel för gallerian, säger de lärde. Hjälper bara 16 sekunder 😀 Om man inte har ett sånt som målare har. Det smittar nog värst via händer så man kan klara sig bra med att tvätta ofta och inte ta i ansiktet innan. Inom familjen åker man nog dit ändå om man inte har tur.
    Här har dom sportlov nästa vecka, alltså vecka tio men jag brukar kalla det ”sovlov” 😀

  2. Britten Asplund

    Vilka underbara härliga vårbilder. Känns kanon att vi snart lämnar vintern bakom oss. Usch vad tråkigt och jobbigt med förkylningar och feber. Krya på er! Kram

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

